Bemutató: Skoda Yeti

Új kategóriába, a szabadidő-autók közé merészkedik a Skoda.

A Yeti először a 2005-ös Frankfurti Autószalonon tűnt fel, akkor még sokkal szögletesebb formával, a most megjelent szériamodell számos stíluselemével. A lemezekre pillantva felfedezhetjük benne az egyterűs Roomstert, mégis teljesen más autóról van szó. Hoszszabb (4223 mm), ugyanakkor kisebb tengelytávú (2578), s az Octavia megkurtított, de szélesebb nyomtávúvá tett padlólemezére épül. Fényezetlen műanyagból van az első lökhárító alja és a teljes hátsó szoknya, a küszöböket ugyancsak műanyag védi. Szögletes kerékjáratai jókorák, a tetőre masszív csomagtartókeretet csavaroztak. Szabad magassága 18 cm, a legolcsóbb kivitel is 16 colos kerekeken gurul. Utastere tipikusan skodás, a divatos, kopogós és puha műanyagokból építkező műszerpult, a kezelőszervek, az ülések mind ismerősek más modellekből. A VarioFlex-rendszer három különálló, tologatható, kivehető székből áll, ráadásul a két szélső a középső eltávolítása után egymáshoz képest is mozgatható. Nincs hiány praktikus rakodóhelyekből, s néhány ötletes csomagrögzítő módszerre is futotta. A kissé magas küszöbű bejáraton keresztül megközelíthető poggyásztér kapacitása alaphelyzetben 405–510 l (a hátsó ülések helyzetétől függően), ám a hátsó sor kiszerelése után 1760 l-es tér jön létre.

A drágább kivitelek 17 colos kerekeket kapnak, a fő fényszóró alatti kerek lámpa kanyarfény és nappali világítás  egyben
 
Igényesen összerakott és jól informál a műszerpult, a széles középkonzol viszont elvesz a lábtérből
 
A lökhárító alja elöl-hátul ezüstszínű dekorbetétet kapott. A 4×4-es változatoknál száraz úton az erő 96 százaléka az első tengelyhez megy, de szükség esetén a nyomaték 90 százaléka hátra vándorol, ahol önzáró differenciálmű osztja el a két kerék között. A teherbírás 545 kg
    

Bővebben az Az Autó 2009/7. számában olvashat a cikk témájáról!