Volkswagen újdonság: GTI után GTD is érkezik a VI-os Golfból
Golf GTD már az első generációból is létezett, az első „dízel GTI” 1982-ben jelent meg. Nem kellett sokat várni a VI. generáció ezen változatára, fél évvel a sorozat debütálása után már itt is van a sportos és egyben gazdaságos változat.
 |
 |  |
 |
A Golf GTD fényszórói a GTI-t követően fekete betétesek, azonosak az álló ködfényszórók és a méhsejt mintás légbeömlők is |
|
 |
A 210 lóerős (2,0 l TFSI) GTI-t követi a 2,0 literes, közöscsöves (170 LE, 350 Nm) CR TDI-vel szerelet Golf GTD. A májustól itthon is megrendelhető öngyújtós sportverzió a GTI-vel szinte azonos megjelenésű első futóművét 22, a hátsót 15 mm-rel leültették, a felnik alapáron 17 colosak. A menetteljesítmények a 100 km/órára 6,9 másodperc alatt gyorsuló és 240 km/óra végsebességű GTI-nél visszafogottabbak ugyan, de a 8,1 másodperces 100-as sprint és a 222 km/órás végsebesség még mindig tisztességes, az átlagfogyasztás azonban jóval kedvezőbb, 7,4 helyett csupán 5,3 l/100 km, a CO2 emisszió pedig a lélektani határ alatti, csupán 139 g/km. A GTD a GTI-hez hasonlóan alapáron hatfokozatú kézi, felárért szintén hatfokozatú, duplakuplungos (DSG) automata váltóval is érkezik. A hajtáslánc tulajdonképpen nem újdonság, a konszern több modelljében is szerepel már. Például a Volkswagen Passat CC-ben és Az Autó április 30-án megjelenő májusi számában bemutatandó Skoda Octavia RS-ben is próbáltuk már.