Nem kiemelkedő képességű, de barátságos a Mazda kis dízele.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A PSA/Ford együttműködésben született 1,4-es gázolajos más autókból már ismerős. 1500/perctől terhelhető, 2000-től élénken viszi a 960 kilós kasztnit; állásból könynyen indul, dinamizmusa nem kimagasló, de két személlyel még kellően fürge. Étvágya nem túlzott, állandó légkondival, zsúfolt városi üzemben 6,3 l/100 km-es tesztátlag adódott. Alapjáraton kicsit remegteti a kormányt, hidegindítás után hangosan kerreg, de bemelegedve visszafogottabbá válik. A hangja nem zavaró, ám jellegzetes dízelmoraja mindig hallható. Az ötfokozatú, rövid úton, pontosan járó karral kapcsolgatható váltó áttételezése ideális, 100 km/óránál ötödikben 2000/perc körül jár a fordulatszámmérő. Könnyű és jól adagolható a kuplung, megfelelő a pedálrend. Nem kisautósan kemény a futómű, biztonságos a nagyobb tempójú kanyarvétel, erős a fék, ideális a kormány rásegítése és közvetlensége. A karosszéria jól átlátható, a helykínálat nem szűkös, a hátsó utasoknak is elfogadható méretű láb- és fejtér jut. Rakodóhelyekből kevés van, a műanyagok kivétel nélkül kopogósan kemények, de a kidolgozás minősége kiváló.
KaMi
Az Autó2 újság 2008/10. számából
Öröm: Motorkarakter, vezetési helyzet, futómű, váltó, térkínálat, csomagtartó, ajtónyílás.
Bánat: Motorhang, műanyag burkolatok, rakodóhelyek, hiányzó vízhőfokmérő.
Az Autó2 újság 2008/10. számából
Műszaki adatok Hengerűrtartalom: 1399 cm3; teljesítmény: 68 LE/50 kW (4000/min); nyomaték: 160 Nm (2000/min); gyorsulás (0–100 km/h): 15,5 s; végsebesség: 162 km/h; fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 5,3/3,7/4,3 l/100 km; Mért fogyasztás: 6,3 l/100 km; felfüggesztés: elöl McPherson, hátul csatolt lengőkarok spirálrugókkal; elöl hűtött tárcsa-, hátul dobfékek; gumik 185/55 R15; hosszúság x szélesség x magasság: 388,5×169,5×147,5 cm; tengelytáv: 249 cm; csomagtér: 250–787 l.
Ára: 3 899 900 Ft