A gumióriás vadonatúj fejlesztésű nyári abroncsokkal indítja a 2007-es szezont.
Goodyear Eagle F1 Asymmetric A már jó néhány éve kapható korábbi Eagle F1-es futófelülete teljesen szimmetrikus rajzolatú volt, a frissen bemutatott utódé azonban aszimmetrikus. A cég luxemburgi fejlesztőközpontjában kidolgozott új felületen az egyes részek feladata alapjaiban eltérő. A belső harmad a tapadáson kívül a vízelvezetésért, a középső öv a stabil egyenesmenetért, a külső pedig a kanyarstabilitásért és az ívmeneti tapadásért felel. Az újdonság gumikeveréke is különleges, állítólag a márka Forma–1-es tapasztalataira alapozva állították össze, éppen erre utal az F1, a megnevezésben. A keresztmetszeten egyéb különlegességek is láthatók: az Eagle két oldalfala teljesen eltérő szerkezetű. A kanyarokban nagyobb terhelésnek kitett belsőben különleges aramid erősítésű szalag fut végig, ami elsősorban az ívmenetnek tesz jót, mert növeli a kerék és az út közötti tapadófelületet. De nem csak ennyi a különbség. A két oldalfal szövetrétegei is eltérnek, sőt még a keréktárcsába kapaszkodó perem alakja is más kívül és belül. Az új Eagle F1 Asymmetric egyelőre kizárólag a Goodyear németországi gyáraiban készül 17 és 20 col közötti kerékméretekben, később defekttűrő kivitelt is ígérnek belőle.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Goodyear DuraGrip DuraGrip-sorozatát kifejezetten a kisautókra szánja a Goodyear. A kizárólag 13 és 14 colos méretben kapható abroncsokat kimondottan a városi közlekedés igénybevételeire (akár napi több száz elindulás és megállás) méretezték. A DuraGrip mintázata nagy testvéréhez (az Eagle F1 Asymmetrichez) hasonlóan aszimmetrikus: a futófelület külső és belső lamellái méretükben és formájukban is eltérők, a középső bordák metszései pedig ellentétes irányúak. Az alapanyag keveréke nedves úton is rövid féktávot, a progresszív lamellasor pedig finom lengéscsillapítást is ad. Az irányíthatóságot és a kanyartulajdonságokat a futófelület keményebb blokkjai javítják, a zajkibocsátást a városi futáskörülményekhez optimalizálták a fejlesztők.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Dunlop SP Sport FastResponse A Goodyear-Dunlop csoport sportosabb márkája a korábbi SP Sport 01-es abroncs utódjaként hozta ki az SP Sport FastResponse-szériát. Jelentősen nőtt az aquaplaning (vízenfutás) sebességhatára, a jobb tapadás elsősorban nedves úton szembetűnő. A „gyorsreagálású” újdonság legfőbb titka az előd továbbfejlesztett, s a javított tapadás mellett, változatlan gördülési ellenállást és élettartamot ígérő gumikeveréke, valamint a háromblokkos (Tri-Area) mintázat. A futófelület belső lamellái a precíz kezelhetőségért, a megszakítás nélküli belső borda a stabilitásért, a viszonylag nagy külső lamellák pedig a biztos kanyartulajdonságokért felelnek. Az 14–17 col közötti méretekben kapható SP Sport FastResponse nyomáselosztása különösen egyenletes, így tapadófelülete 5 százalékkal nagyobb a hagyományos abroncsokénál.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Dunlop SP Sport Maxx GT A sportgumik csúcsának ígérik a DTM-ben is bizonyított SP Sport Maxx utódját, a GT-t. Az újdonság csakis 18 és 19 colos méretekben kapható, az erőteljes sportautókra szánt s mindössze 8 különböző futófelület/oldalfal aránnyal készülő abroncs azonban Minihez vagy akár Lamborghinihez egyaránt passzítható. A keverékeket elsősorban a nagy sebességű, gumiforraló mutatványok elviselésére fejlesztették, s precíz kormányzási és kiemelkedő kanyarodási jellemzőket is ígér a gyártó. A Dunlop ennél az abroncsánál is bevetette optimalizált nyomáselosztás-technológiáját, s a FastResponse-hoz hasonlóan a futófelület itt is hármas tagolású. A tapadás növelése érdekében a belső blokkok kemények, középen vaskos árkok és bordák szolgálják a nagysebességű egyenesfutást és nyomtartást, a gyors kanyarok biztos vételéért pedig a külső lamellák felelnek. A belépőméret 235/40Z R18, a legvállasabb 295/30Z R19-es.
Katona–Szécsényi
Az Autó2 újság 2007/5. számában megjelent cikk rövidített változata