Felfrissült a Cactus, de a technika helyett fontosabb az új küldetés.
A Citroënnél komoly döntést hoztak: kidobták a kompakt C4-est, a helyét a C3-as alapjaira ültetett C4 Cactus vette át. Hogy mostantól a régi C4 vevőit is megszólíthassák, a Cactus eredeti „bohócruháját” a modellfrissítéssel komolyabbra szabták; eltűntek az ajtókról a színes légpárnák (csak a küszöbök fölé tettek visszafogottabb díszítéseket), és a lámpák körül sincsenek már jópofa, színes betétek. Átrajzolták az orrot és a hátsórészt, újak a fényszórók, a LED-es hátsó lámpák, egyedül a fényezetlen kerékívek és az alsó műanyag burkolatok emlékeztetnek az elődre. Az alapok, s így a méretek sem változtak, a tengelytáv ugyanúgy 2595 mm mint volt, a karosszéria pedig 4170x1714x1480 mm-es. A felfüggesztés elöl McPherson, hátul helytakarékos csatolt lengőkaros, bár ebből a csomagtér nem profitál: maradt a 358-1041 l-es méret. A menetkomfortot franciásan ötletes megoldás, a lengéscsillapítók végállásainak progresszív rugós kialakítása fokozza: zökkenőknél elnyeli a kellemetlen felütéseket. Az utastérben a korábbinál jobb minőségűek a többféle színben választható anyagok, az első ülésekben nagy sűrűségű habszivacsot használ a Citroën. A pult elrendezésén nem változtattak, a vezérlés központi eleme (az alapmodellben is) a magasra emelt, 7,0 colos érintőképernyő, és a vezetőt is digitális panel informálja a kormány mögött – a fizikai gombokat szinte teljesen száműzték.
A motorsor háromtagú, az 1,2-es, háromhengeres, közvetlen befecskendezéses benzines turbóval 110, nélküle (és szívócső befecskendezéssel) 82 LE-s; az 1,6-os, négyhengeres, közös csöves HDi dízel 99 LE-t tud. A váltó mindegyikhez ötfokozatú kézi, bolygóműves, hatos automata a 110 LE-s benzineshez rendelhető. Hamarosan megérkezik az 1,2-es turbós 130 LE-vel is, ehhez hatfokozatú kéziváltó kapcsolódik majd. A felszereltség ugyancsak háromlépcsős, már az alap Live-hoz is jár hat légzsák, LED-es menetfény, manuális légkondi, elektromosan állítható és fűthető külső tükör, villanyos első ablakemelő, tempomat, Bluetooth-kihangosító, infotainment rendszer, fedélzeti számítógép és audio. A Feel érdemleges többlete a ködfényszóró, a vezetői deréktámasz, a bőrkormány, a tolatóradar és a komolyabb audiorendszer, a csúcs, a Shine pedig automata légkondival, eső- és fényszenzorral, navigációs rendszerrel, és 16 colos alufelnikkel tud többet.
Az új C4 Cactus már itthon is megrendelhető, a legolcsóbb benzines listaáron 4,25, a dízel 5,21 millió forinttól vihető.
KZ