Az új BMW R 1200 GS Adventure motorkerékpárral a BMW a boxermotoros nagy GS-modellek több mint 30 esztendeje tartó sikertörténetét írja tovább.
A BMW Motorrad 2005 óta kínálja nagy GS Adventure gépét, mint csúcsszínvonalú távolsági túra-motorkerékpárt. Az új BMW R 1200 GS Adventure kifejezetten a terepezésre összpontosító karakterének alapjain az Adventure a legújabb csúcstechnikaként érkezik a terepezést kedvelő túramotorosok, világjárók és endurósok számára.
A BMW R 1200 GS Adventure az R 1200 GS jól bevált és karakteres, lég-/vízhűtésű, boxermotorját vette át. Az R 1200 GS számára újonnan kifejlesztett, tavaly bemutatott 1170 köbcentiméteres aggregát teljesítménye 7750-es percenkénti fordulatszámnál 92 kW (125 LE), különleges technikája pedig precíziós hűtése, amelynek eddigi olaj hűtőközegét most víz váltotta fel. Szintén újdonság a motor még kedvezőbb teljesítmény-leadást szolgáló, függőleges irányú átáramoltatása, illetve a motorral közös házba integrált, nedves tengelykapcsolóval szerelt, hatfokozatú sebességváltó. Sorozatgyártású BMW motorkerékpáron első ízben került a bal oldalra a karbantartásmentes kardánhajtás. Az új R 1200 GS Adventure az elsősorban terepen még kedvezőbb menettulajdonságok érdekében mintegy 950 grammal nagyobb kiegyenlítő-tömeggel és hajtásrendszerében egy kiegészítő lengéscsillapítóval készül.
Akárcsak az R 1200 GS, az Adventure is robusztus és nagy torziós merevségű csővázra épül, a tekintélyes hatótáv szolgálatában megnövelt üzemanyagtartállyal (30 liter; + 10 liter az R 1200 GS tankjához képest), amely könnyű alumíniumból készül. Az R 1200 GS Adventure is már alapkivitelében tartalmazza a blokkolásgátló berendezést (ABS), a kipörgésgátlót (ASC – Automatic Stability Control) illetve „Rain” és Road” üzemmódokat, amelyekkel a jármű menettulajdonságai széles körben a pillanatnyi útviszonyokhoz igazíthatók. Ezzel jelentősen bővül az új R 1200 GS Adventure alkalmazási területe, különösen síkos útfelületen kínálva tekintélyes pluszt az aktív biztonság területén.
Az extrafelszerelésként kínált „Pro menetprogramok” opcióval három további menetprogrammal bővül a kínálat, a biztonságot pedig a terephasználatra készült „Enduro ABS” és „Enduro ASC” mód fokozza tovább. Az említett három további üzemmód – „Dynamic”, „Enduro” és „Enduro Pro” (kódolással aktiválható) – segítségével az ASC, az ABS, illetve – amennyiben a felszereltség tartalmazza – a félaktív Dynamic ESA (Dynamic Electronic Suspension Adjustment – dinamikus, elektronikus futóműállítás) rendszerei egyaránt a terepezés különleges követelményeire hangolhatók.