A Volvo új Drive-E kínálatában a teljesítmény és a vezetési élmény már nem függ a hengerek számától. A kétliteres, négyhengeres Drive-E hajtáslánc-termékcsalád első három motorja 2013 őszén mutatkozik be.
A dízelüzemű verziót i-Art technológiával szerelték fel, a legerősebb benzinmotor kompresszor-turbófeltöltő kombinációval érkezik. Az i-ART a hagyományos, közös nyomócsőben található egyetlen nyomásérzékelő használata helyett minden üzemanyag-befecskendezőből visszajelzést kap a nyomásról, így folyamatosan figyeli és égési ciklusonként módosítja az üzemanyag-befecskendezést mind a négy hengerben.
A fejlesztési fázis alatt Volvo Engine Architecture (VEA) néven ismert teljes Drive-E motorválaszték lényegében két négyhengeres motorból áll: egy közös nyomócsöves dízel- és egy közvetlen befecskendezésű benzines változatból. Ezek három platform nyolc motorarchitektúráját váltják fel. A Drive-E dízelmotorok teljesítménye 120 és 230 lóerő között lesz. A benzines változatok 140 lóerőnél kezdődnek, és akár 300 lóerőn túl is terjednek.
A számos turbófeltöltőszint rugalmasságot kínál, és magában foglalja a teljes választékot az üzemanyag-takarékos változatoktól a nagy teljesítményű és nyomatékú modellekig. Az összes vásárlói igény kielégítése érdekében egyes motorok elektromos meghajtás vagy egyéb modern technológiák használatával jutnak még nagyobb teljesítményhez.
Kezdetben az új S60, V60 és XC60 modellekben az új motorcsalád három tagja jelenik meg: a T6 306 lóerős és a T5 245 lóerős benzines turbómotorok és a D4 181 lóerős turbódízel motor. Az új Volvo V70, XC70 és S80 modellekhez a T5 és a D4 motor lesz elérhető. A motorokhoz rendelhető új, 8 sebességes automata sebességváltó továbbfejlesztett vezetési élményt és kiváló üzemanyag-takarékosságot nyújt.
A Volvo szakértői házon belül fejlesztették ki a motorokat, amelyek a Volvo Cars svédországi, Skövdében található modern motorgyártó üzemében készülnek.
A Drive-E motorok kezdettől fogva készen állnak a jövőbeli villamosításra. A fő összetevők – mint például az integrált indítógenerátor -, könnyen csatlakoztathatók, a négyhengeres motorok kis méretének köszönhetően pedig lehetővé válik a villanymotor elhelyezése a jármű elején vagy hátulján. Az akkumulátorcsomag az autó közepén foglal majd helyet.