Barion Pixel

BYD ATTO3 elektromos autó

Ecobest Challenge 2024, Milánó – Végkimerülésig

Idén is ott voltunk az Autobest összeurópai zsűrijének háromnapos nagy villanyautó-tesztjén, az Ecobest Challenge-en.

Ecobest Challenge 2024, Milánó

Ecobest Challenge 2024 logo

Ecobest Challenge 2024: Váltott vezetőkkel autóztunk, zárt sorokban, 20 km-enkénti vezetőcserékkel, vegyesen városban, országúton és autópályán. Ha a hatótáv-jelzés 5%-ra esett, zárt pályán köröztünk tovább, amíg az autó meg nem állt
Ecobest Challenge 2024: Váltott vezetőkkel autóztunk, zárt sorokban, 20 km-enkénti vezetőcserékkel, vegyesen városban, országúton és autópályán. Ha a hatótáv-jelzés 5%-ra esett, zárt pályán köröztünk tovább, amíg az autó meg nem állt

Idén is ott voltunk az Autobest összeurópai zsűrijének háromnapos nagy villanyautó-tesztjén, az Ecobest Challenge-en.

Ez már a negyedik Ecobest Challenge volt. Most is három napon át hajtottunk 13 villanyautót (tisztán akkus-elektromos hajtásúakat) a Milánó és Pavia környéki utakon, és a Quattroruote magazin tesztpályáján valós használati körülmények között, váltott vezetőkkel egészen addig, míg teljesen le nem merültek, azaz meg nem álltak.

BYD DOLPHIN

Az olasz Power Cruise Control csapatának műszereivel és az E-Gap szakembereivel mindent hitelesen és pontosan mértünk: a valós hatótávon kívül vizsgáltuk a hatásfokot és a töltési jellemzőket is. Az európai Bureau Veritas által is hitelesített teszten, a világon az elsők között vezethettük hosszabb távon (napokon át) az új Lancia Ypsilont.

Az idei tesztautók teljes listája: Audi Q4 e-tron, BMW i5 Touring, BYD Dolphin, Fiat 600e, Honda e:Ny1, Hyundai Kona, Kia EV9, Lancia Ypsilon, Mini, Opel Corsa, Tesla Model Y, Volkswagen ID.7 és Volvo EX30.

A teszt Eco C1 mutatója az ígért (WLTP ciklus szerinti) és a mért (valós) hatótávolság viszonyát mutatja meg %-ban. Az elmúlt években az Eco C1 mutató értékei folyamatosan javultak, azaz a valós és a WLTP hatótáv közeledett egymáshoz.
A teszt Eco C1 mutatója az ígért (WLTP ciklus szerinti) és a mért (valós) hatótávolság viszonyát mutatja meg %-ban. Az elmúlt években az Eco C1 mutató értékei folyamatosan javultak, azaz a valós és a WLTP hatótáv közeledett egymáshoz.

 

Az Eco C2 az akku 1 kWh-nyi kapacitásával megtehető távolságot mutatja km-ben.
Az Eco C2 az akku 1 kWh-nyi kapacitásával megtehető távolságot mutatja km-ben.

 

Az Eco C3 a töltési veszteségek mutatója. %-ban adja meg az akkuba töltött valós energiamennyiség és a nettó akkukapacitás arányát. Vagyis azt mutatja, mennyivel több áramot vételeztünk a töltőből annál, amennyi végül ténylegesen az akkuba került.
Az Eco C3 a töltési veszteségek mutatója. %-ban adja meg az akkuba töltött valós energiamennyiség és a nettó akkukapacitás arányát. Vagyis azt mutatja, mennyivel több áramot vételeztünk a töltőből annál, amennyi végül ténylegesen az akkuba került.

 

Azt is vizsgáltuk, mennyit képesek megtenni az autók, miután a műszerfalon elfogyott a hatótávolságuk; azaz hány km a „vésztartalék”.
Azt is vizsgáltuk, mennyit képesek megtenni az autók, miután a műszerfalon elfogyott a hatótávolságuk; azaz hány km a „vésztartalék”.

 

Ha mégis a pályán kívül fogyott el a töltés az E-Gap csapata segített
Ha mégis a pályán kívül fogyott el a töltés az E-Gap csapata segített

Oszd meg másokkal is ezt a cikket

AzAutó magazin előfizetés

Magazin előfizetés

Szívesen olvasnál tartalmakat offline is? Fizess elő az AzAutó magazinjára. Az előfizetés díja 9 960 Ft / év. 

Kapcsolódó cikkek

Jawa 42 FJ

Jawa 42 FJ – Több benne a roadster

Itt a 2025-ös Royal Enfield 350 Classic. Az egykori brit, de 1955 óta Indiában gyártó márka alapgépén új a tank és az ülés, átdolgozták a műszerfalát, és nagyobb az első fék.