Barion Pixel

Yezdi 350 Scrambler – Terep-Jawa

Az 1960-as évek közepén elkezdődött az akkori egy- és kéthengeres kétütemű Jawák indiai licencgyártása, egy Yezdi nevű vállalkozás készítette a motorokat, de a tankon a Jawa név állt.
2024. június 17.
aron

A Yezdi valójában Jawa!

Már akkor is, amikor az 1960-as évek közepén elkezdődött az akkori egy- és kéthengeres kétütemű Jawák indiai licencgyártása, egy Yezdi nevű vállalkozás készítette a motorokat, de a tankon a Jawa név állt.

A cseh márkával kötött szerződés lejártával a gépeken megjelentek a Yezdi feliratok, így folyt a gyártás egészen 1996-ig, amikor bezárt. Ezt a céget vette meg a mai indiai Jawákat gyártó Mahindra, és itt kezdte el gyártani új modern-retró modelljeit 2018-ban. De közben csendben a márkanevet is visszahozta, gyakorlatilag óvatosan átalakított új Jawákkal. A műszaki alapok közösek, de a modellpalettája szélesebb a Jawáénál.

A képeken a 2024-es Yezdi Scrambler látható, a Jawákból is ismerős 334 köbcentis, 29 LE-s, vízhűtéses, négyszelepes egyhengeressel és hatfokozatú váltóval, alapáron csupa LED-es világítással, és kétcsatornás ABS-szel. Ahhoz, hogy Jawa Scrambler legyen belőle, csak az alapformáiban egyébként Jawa eredetű tankot kellene kicserélni.

BYD DOLPHIN

A márka nem szállít Európába, de Jawaként biztosan sikeres lenne a Scrambler itt is!

 

Yezdi 350 Scrambler

BYD DOLPHIN

Oszd meg másokkal is ezt a cikket

AzAutó magazin előfizetés

Magazin előfizetés

Szívesen olvasnál tartalmakat offline is? Fizess elő az AzAutó magazinjára. Az előfizetés díja 9 960 Ft / év. 

Kapcsolódó cikkek

A Mobius 3 lényegében egy strapabíró terepjáró, amely alapfelszereltségként fejlett vezetési és infotainment funkciókat kínál. A 3 év / 60 000 km-es Mobius garancia és a hivatalos szerviztámogatás kivételes megbízhatóságot biztosít.

Hírek: Mobius 3 – Kelet-Afrika

A Mobius Motors Kenyában, Nairobiban működik. 2010-ben alapították és rögtön be is mutatta első, tejesen saját fejlesztésű prototípusát, a Mobius 1-est.

Idén is ott voltunk: 15 villanyautót teszteltünk, mértünk és hajtottunk a "végkimerülésig" az Autobest nagy minősítő tesztjén.

Hírek: Ecobest Challenge 2025 – A nagy villanyautós…

Idén is ott voltunk: 15 villanyautót teszteltünk, mértünk és hajtottunk a „végkimerülésig” az Autobest nagy minősítő tesztjén, a Bureau Veritas által is hitelesített mérési eljárásokkal dolgozó Ecobest Challenge-en, Milánóban (ez már a hatodik ilyen teszt volt).

Nyolc páros indult a BYD fogyasztási versenyen, 4,25 l/100 km-es átlagunkkal ötödikként végeztünk

Hírek: BYD fogyasztási verseny – Benzin-elektro

Fogyasztási versenyen jártunk. A BYD Seal U plug-in hibrid (DM-i) hajtású változatát vezettük, a most bemutatott, egy-villanymotoros, elsőkerék-hajtású Comfort kivitelben, 26,6 kWh-s akkuval, és 98 LE-s, 1,5-ös szívó benzinessel (122 Nm).