Barion Pixel

Ecobest Challenge 2024, Milánó – Végkimerülésig

Idén is ott voltunk az Autobest összeurópai zsűrijének háromnapos nagy villanyautó-tesztjén, az Ecobest Challenge-en.

Ecobest Challenge 2024, Milánó

Ecobest Challenge 2024 logo

Ecobest Challenge 2024: Váltott vezetőkkel autóztunk, zárt sorokban, 20 km-enkénti vezetőcserékkel, vegyesen városban, országúton és autópályán. Ha a hatótáv-jelzés 5%-ra esett, zárt pályán köröztünk tovább, amíg az autó meg nem állt
Ecobest Challenge 2024: Váltott vezetőkkel autóztunk, zárt sorokban, 20 km-enkénti vezetőcserékkel, vegyesen városban, országúton és autópályán. Ha a hatótáv-jelzés 5%-ra esett, zárt pályán köröztünk tovább, amíg az autó meg nem állt

Idén is ott voltunk az Autobest összeurópai zsűrijének háromnapos nagy villanyautó-tesztjén, az Ecobest Challenge-en.

Ez már a negyedik Ecobest Challenge volt. Most is három napon át hajtottunk 13 villanyautót (tisztán akkus-elektromos hajtásúakat) a Milánó és Pavia környéki utakon, és a Quattroruote magazin tesztpályáján valós használati körülmények között, váltott vezetőkkel egészen addig, míg teljesen le nem merültek, azaz meg nem álltak.

Az olasz Power Cruise Control csapatának műszereivel és az E-Gap szakembereivel mindent hitelesen és pontosan mértünk: a valós hatótávon kívül vizsgáltuk a hatásfokot és a töltési jellemzőket is. Az európai Bureau Veritas által is hitelesített teszten, a világon az elsők között vezethettük hosszabb távon (napokon át) az új Lancia Ypsilont.

Az idei tesztautók teljes listája: Audi Q4 e-tron, BMW i5 Touring, BYD Dolphin, Fiat 600e, Honda e:Ny1, Hyundai Kona, Kia EV9, Lancia Ypsilon, Mini, Opel Corsa, Tesla Model Y, Volkswagen ID.7 és Volvo EX30.

BYD DOLPHIN

A teszt Eco C1 mutatója az ígért (WLTP ciklus szerinti) és a mért (valós) hatótávolság viszonyát mutatja meg %-ban. Az elmúlt években az Eco C1 mutató értékei folyamatosan javultak, azaz a valós és a WLTP hatótáv közeledett egymáshoz.
A teszt Eco C1 mutatója az ígért (WLTP ciklus szerinti) és a mért (valós) hatótávolság viszonyát mutatja meg %-ban. Az elmúlt években az Eco C1 mutató értékei folyamatosan javultak, azaz a valós és a WLTP hatótáv közeledett egymáshoz.

 

Az Eco C2 az akku 1 kWh-nyi kapacitásával megtehető távolságot mutatja km-ben.
Az Eco C2 az akku 1 kWh-nyi kapacitásával megtehető távolságot mutatja km-ben.

 

Az Eco C3 a töltési veszteségek mutatója. %-ban adja meg az akkuba töltött valós energiamennyiség és a nettó akkukapacitás arányát. Vagyis azt mutatja, mennyivel több áramot vételeztünk a töltőből annál, amennyi végül ténylegesen az akkuba került.
Az Eco C3 a töltési veszteségek mutatója. %-ban adja meg az akkuba töltött valós energiamennyiség és a nettó akkukapacitás arányát. Vagyis azt mutatja, mennyivel több áramot vételeztünk a töltőből annál, amennyi végül ténylegesen az akkuba került.

 

Azt is vizsgáltuk, mennyit képesek megtenni az autók, miután a műszerfalon elfogyott a hatótávolságuk; azaz hány km a „vésztartalék”.
Azt is vizsgáltuk, mennyit képesek megtenni az autók, miután a műszerfalon elfogyott a hatótávolságuk; azaz hány km a „vésztartalék”.

 

BYD DOLPHIN

Ha mégis a pályán kívül fogyott el a töltés az E-Gap csapata segített
Ha mégis a pályán kívül fogyott el a töltés az E-Gap csapata segített

Oszd meg másokkal is ezt a cikket

AzAutó magazin előfizetés

Magazin előfizetés

Szívesen olvasnál tartalmakat offline is? Fizess elő az AzAutó magazinjára. Az előfizetés díja 9 960 Ft / év. 

Kapcsolódó cikkek

A Mobius 3 lényegében egy strapabíró terepjáró, amely alapfelszereltségként fejlett vezetési és infotainment funkciókat kínál. A 3 év / 60 000 km-es Mobius garancia és a hivatalos szerviztámogatás kivételes megbízhatóságot biztosít.

Hírek: Mobius 3 – Kelet-Afrika

A Mobius Motors Kenyában, Nairobiban működik. 2010-ben alapították és rögtön be is mutatta első, tejesen saját fejlesztésű prototípusát, a Mobius 1-est.

Idén is ott voltunk: 15 villanyautót teszteltünk, mértünk és hajtottunk a "végkimerülésig" az Autobest nagy minősítő tesztjén.

Hírek: Ecobest Challenge 2025 – A nagy villanyautós…

Idén is ott voltunk: 15 villanyautót teszteltünk, mértünk és hajtottunk a „végkimerülésig” az Autobest nagy minősítő tesztjén, a Bureau Veritas által is hitelesített mérési eljárásokkal dolgozó Ecobest Challenge-en, Milánóban (ez már a hatodik ilyen teszt volt).

Nyolc páros indult a BYD fogyasztási versenyen, 4,25 l/100 km-es átlagunkkal ötödikként végeztünk

Hírek: BYD fogyasztási verseny – Benzin-elektro

Fogyasztási versenyen jártunk. A BYD Seal U plug-in hibrid (DM-i) hajtású változatát vezettük, a most bemutatott, egy-villanymotoros, elsőkerék-hajtású Comfort kivitelben, 26,6 kWh-s akkuval, és 98 LE-s, 1,5-ös szívó benzinessel (122 Nm).