A Citroën Type Holidays egyelőre tanulmány, de a hírek szerint hamarosan megvásárolható lesz a nosztalgikus kempingautó, amely francia–olasz–szlovén kooperáció eredménye.

A Citroën a mai napig híres egyediségéről, ötletes műszaki megoldásairól, mely legendát olyan típusok alapoztak meg a múltban, mint a Traction Avant, a 2CV, az isteni DS, vagy a Maserati motoros SM. A márka azonban a haszonjárművek területére is bemerészkedett és itt most a Type H a fontos, amit sokan tévesen neveznek Tube-nak, a korábbi kisebb Tub után. „Hullámlemezekből” épített Type H-t mindenki látott, ha máshol nem, akkor a csendőr vagy Fantomas filmekben. A típust 1948 és 1981 között gyártották, ma népszerű food truck alap.
Néhány éve az észak-olaszországi Carrosserie Caselani tulajdonosa, Fabrizio Caselani azzal az ötlettel állt elő, hogy utólagos karosszériaelemekkel a régi H-hoz hasonló ruhába öltözteti a Citroën aktuális haszonjárműveit. A Berlingo lett a Fourgonnette, a Jumpy/SpaceTourer a Type HG, a Jumper pedig a Type H. A terveket a magyar Obendorfer Dávid jegyzi és a kit előnye, hogy minden kivitellel kombinálható, azaz a bázisjármű lehet személy- vagy teheraszállító, kombi, alvázas fülke, speciális felépítmény, sőt nem probléma az elektromos hajtás sem.
A Citroën jelentős beszállítója a legnagyobb kemping- és lakóautógyártó vállalatoknak, így nem volt számára idegen ötlet, hogy a Caselani féle csomagot kempingfelszereltséggel párosítsa. A kivitelezés azonban nem házon belül történt, a franciák a kempingautók tervezésében és kivitelezésében egyaránt nagy tapasztalattal rendelkező szlovén Bravia Mobilra bízták a nosztalgikus megjelenésű SpaceTourer átalakítását.
A projekt Type Holidays Concept néven fut, a prototípust már bemutatták az idei düsseldorfi Caravan Show-n és a Citroën jelenleg úgy kommunikál, hogy a saját hálózatán keresztül, várhatóan Holidays néven hamarosan árulni fogja a modellt.
Mivel kempingautóról van szó, a nagyobb lakóautók nyújtotta luxust, a beépített WC-t, a zuhanyzót nélkülözni kell, cserébe sokkal könnyebb a Type HG-t vezetni, mint az ormótlan alkóvos felépítményeket, vagy a terebélyes integrált dobozokat. A karosszéria magassága nem éri el a 2 m-t, így be lehet vele hajtani parkolóházakba is. A HG helyigénye nem több, mint az alapját adó SpaceTourer-é, az össztömege sem haladja meg a 3,5 tonnát, tehát alig vonatkoznak rá kellemetlen (az utazást korlátozó) szabályok és természetesen B kategóriás jogosítvánnyal vezethető.
Az önfeledt kikapcsolódáshoz pedig minden megvan: felnyitható tető a szükséges belmagassághoz (és két személy hálóhelyéhez), kis konyha, mosogató, hűtő, beépített tárolók, kinyitható asztal, forgatható első ülések és összecsukható pad, amiből szintén alvóalkalmatosság varázsolható. A gyári légkondi mellett kiegészítő Webasto rendszer gondoskodik a hatékonyabb fűtésről.
Hogy mikor várható a Holidays megjelenése, hogy a Citroën mely piacokon tervezni forgalmazni és vajon milyen áron, arról most még nincsenek információk.
PA
Megjelent: Az Autó 2023/10.