V8-as dübörgés például hibridben? Kipróbáltuk a Wrumer hanggenerátort, de őszintén szólva nem leltük benne örömünket, egy ilyen kütyü árát hasznosabban is el lehet költeni.
Újabb kacattal gyarapodtunk. Előbújt belőlünk a 12 éves gyerek és nem tudtunk ellenállni a hangzatos hirdetésnek, miszerint, ha van OBD-II csatlakozó az autóban, akkor a fűnyírótól kezdve az amerikai izompacsirták V8-as dübörgésén át a Formula 1-esek visításáig gyakorlatilag bármilyen motorhang jöhet a hangszórókból.
A webshopból rendelt Wrumer szállítással együtt 17 500 forintért, néhány munkanap alatt a kezünkben volt és rögtön próbára is tettük – a tesztet fűszerezte, hogy hibrid autóba szereltük be. A kis papírdobozban maga a kütyü, egy AUX csatlakozóval ellátott kábel és néhány információs kártya lapult, többek között a telefonos applikáció QR kódjával.
Tetszett, hogy a gyártó nem ködösít. Leírták, hogy az autó mozgásához (a motor működéséhez) képest a generált motorhang csúszhat, melynek mértékét csökkenthetjük, ha a mellékelt vezetékkel kapcsolódunk az audiorendszerhez, vagy külső hangszórót használunk.
A próba kudarccal indult, ugyanis a Wrumer által ajánlott és letöltött applikációval sehogy nem akart kapcsolatba lépni a telefonunk és az OBD-II csatlakozóba illesztett fejegység. A hangokig eleve el sem jutottunk, csak annyit láttunk a kijelzőn, hogy többféle diagnosztikai funkció is elérhető, de itt vége volt a történetnek. Szerencsére akadt másik applikáció, a RevHeadz, amely letöltés után hamar megtalálta a jeladót és az autóhoz Bluetooth rendszeren kapcsolódó telefonunkat.
Először a manuális Demo programot futtattuk, itt kézzel kell gázt adni és a váltót kapcsolni, majd jöhetett a puding igazi próbája. A teljes járműpark elérése fizetős, az autók, motorkerékpárok több kategóriára vannak bontva és ezekből tudunk választani. Szerencsére ingyenesen is akadnak érdekességek, többek között Aston Martin V12, Porsche 911 GT3, Ferrari 458 GT3, Lamborghini Diablo V12 vagy éppen V8-as Muscle Car.
Az autó mozgását valóban zavaró csúszással követi a hang, ám ennél letaglózóbb a minőség. Nem valódi gépeket, hanem generált hangokat hallunk, olykor kellemetlen búgással, zúgással, fület bántó rezonálással aláfestve. Egyedül a V8-as Muscle Car bugyogása tetszett (erről van rövid, telefonnal felvett pancservideónk), illetve a Porsche 911-esnél is felcsendült néha a boxer rekedtes gurgulázása, de igazából ennyi.
A hibrid hajtáslánc miatt, amikor villannyal haladtunk (előre és hátramenetben egyaránt), a rendszer elnémult, hiszen leállt a belsőégésű motor és így a fordulatszám-jeladó sem működött. Ha lesz kedvünk (és tesztautónk), akkor villanyautóval is megnézzük, hogy működik-e a kütyü (a villanymotor fordulatszáma alapján), ám egyelőre a kacatos fiókunk mélyére száműztük ezt az eszközt, amely játéknak jópofa, de tartós használattal szerintünk előbb okoz idegösszeomlást, mint eufóriát.
Megjelent: Az Autó 2023/12.