Hyundai Veloster teszt: Töltetcsere

A Veloster az i30-as padlólemezén áll, de alacsonyabb, szélesebb és négyüléses. Fő attrakciója, hogy a vezetőoldalon egy, a járda felé két oldalajtót vágtak rajta. A felemás ajtókiosztású kupéba megérkezett a leginkább hozzá illő motor.

A 186 LE-s 1,6-os turbós, közteshűtős benzines az ugyanekkora szívó rokona, csupa alu, és mindkét oldalon folyamatosan változó vezérlésű. Nálunk a Velosterben debütált, de hamarosan tovább terjed a Hyundai listáin (lesz belőle 201 LE-s is). Meglepően csendes, alapjárata rezzenéstelenül sima, hidegen is jól veszi a gázt, turbólyuka 1800/percig melegen is jól érezhető, 2200 körül azonban már teljesen eltűnik. Hangja egészen 4000-ig nagyon visszafogott, innen a gép szépen erősödve és kicsit sportos, de nem zajos orgánummal gyorsan forog el 6000/perc fölé is az alsóbb fokozatokban. Az átlagos erőkkel, nem különösebben rövid utakon kapcsolgatható hatsebességes váltót a szívó motorénál szellősebbre és hosszabbra áttételezték, 2300 körül felkapcsolva minden fokozatban jó a dinamika. A hatodik is hosszú, a rugalmas motor városban elviseli akár az ötödiket. 130 km/óráról visszakapcsolás nélkül is vehemens a továbbgyorsítás, a motor tompán felbúg.

A gördülés nem hangtalan, 100 km/óra felett jól hallható, 130-tól zavaró, de a szélzaj nagy sebességnél is kevés. Az elektromos rásegítésű kormány célpontos, a széles kerekek szívesen követik a hosszirányú nyomvályúkat. A külső tükrök jók, de a tolatáshoz nagyon fontos a turbós motorral alapáras kamera.

A csúcs Style szint alaplistája hosszú (turbós Velosterből csak ilyen van), a fontosabbak: hat légzsák, ESP, 18 colos alufelnik, tolatókamera, ülésfűtés, navigáció, kulcsnélküli indítás, automata légkondi. A szívómotoros Style Veloster 7 199 000 forintos árához még 800 000-et kell hozzá tenni a turbósításhoz. Ezért nem csak másik motor jár, egyedi lökhárítók, bőrülések, LED-es hátsó lámpák, és sport futómű is.

SZG