Lopóautó Budapesten

Sokáig tartott, mire a főváros lépésre szánta el magát a közlekedőket zavaró, adott esetben buszokat, villamosokat feltartó járműtulajdonosokkal szemben.

December 1-jétől forgalomba állítottak egy speciális csúszóplatós, 5 tonnás tömegű autót megemelni képes, 8 méteres gémű daruval felszerelt teherautót.

Lopóautó Budapesten (fotó: MTI)

A Fővárosi Közterület Fenntartó adta a járművet, a költségeket a BKK állja, s az üzemeltetést a Fővárosi Katasztrófavédelmi Főigazgatóság vállalta. Egy tűzoltó és egy közterület-felügyelő utazik a kék megkülönböztető jelzéssel is felszerelt géppel, amely nemcsak a tilosban megálló autóknál, hanem baleseteknél is bevethető, bárhol, ahol szükség van műszaki mentésre.

Csak 2012-ben 517 olyan eset volt, amikor a BKV járműveit a szabálytalanul parkoló autók akadályozták a továbbhaladásban, ebből a szempontból gócpontnak számít a 17-es villamos vonala (Margit híd és Frankel Leó utca), a 83-as troli Mária utcai szakasza, valamint a Belvárosban a 15-ös busz vonala. A helyszíni bírság 5 000-50 000 forint, ha szabálysértési eljárást indítanak, 150 ezerig is felkúszhat a büntetés. A bírság mellett az elszállítás 20 000 forintos költségét és a tárolás 1200 forintos napidíját is állnia kell a renitens autósnak.