Világrekorder az új kecskeméti Mercedes

Detroitban bemutatkozott végre a Mercedes-Benz CLA, amely kizárólag Kecskeméten készül majd. Az A-osztály padlólemezére épülő szedán légellenállási együtthatója világrekorder a szériagyártású autók között.

Büszke lehet az új Mercedes-Benz CLA-ra Magyarország is: az A osztály padlólemezére épülő négyajtós kupé egyrészt kizárólag Kecskeméten készül majd, másrészt a világ legáramvonalasabb szériagyártású autójának számít. A sok szempontból a nagyobb CLS-re hasonlító újdonság légellenállási együtthatója (cW-érték) 0,23, de a takarékos BlueEfficiency változat még ennél is jobb, 0,22-os értéket produkál.

Galéria

A 4630 milliméter hosszú CLA a jelenlegi C-osztálynál 40 milliméterrel hosszabb, szélessége 7 milliméterrel több, magassága 8milliméterrel kisebb. Tengelytávolsága 2700 milliméter, ez 61 milliméterrel marad el a C-osztálytól. A sajtóanyag szerint a CLA kiváló aerodinamikai adottságai az A oszlop áramvonalas kialakításának, a tökéletesített tükörháznak, valamint az első és a hátsó kerékdobok fogazott spoilerének köszönhetők. Az autó alatti áramlást a fenéklemez négyfelületű burkolása, egy további burkolat a hátsó híd középrészénél, és az aerodinamikailag optimalizált hangtompítóhoz csatlakozó diffúzor javítja.

A CLA minden motorja teljesíti a jövőre hatályba lépő Euro 6-os normát. Az CLA 180 122 lóerőt, a CLA 200 156 lóerőt, a CLA 250 211 lóerőt teljesít, az első kettő 1,6 literes, az utolsó kétliteres turbós benzines. Az A-osztályban használt 1,5 literes Renault-dízelt (A 180 CDI) a CLA-hoz nem kínálják, maradt a CLA 200 CDI 136 lóerős kétliterese, és a CLA 220 CDI 170 lóerős 2,2 literese. Minden motorhoz alapfelszerelésként jár a start-stop, a váltó hatfokozatú kézi vagy hétfokozatú duplakuplungos automata lehet.