Sanghaj hírei II-rész.

Már a világ nagy szalonjainak sorába tartozik a pekingivel évenként váltva megrendezett Sanghaji Autószalon. Surányi Péter képriportja.

Bőséges választék

A BYD Auto hárommodelles márka. A teljes egészében kínai cég a Flyer kisautóval, az F3-as középkategóriással, a nagy F6-ossal van jelen a piacon, és egy koncepcióautóval jelent meg a kiállításon. Az F3-as modellje a kínai értékrend szerint családoknak szánt kompaktautó. Az európainál kicsit nyúlánkabb, 4,5 méteres hossz, az 1,7 m-es szélesség és a 2,6 m-es tengelytáv igazolja is mindezt. A cég büszke arra, hogy fejlesztéséhez a mintát japán és koreai példa adta, mint ahogyan azt sem rejti véka alá, hogy a formaterv a nemzetközi autóipar sok népszerű elemét tartalmazza. Az egész a BYD Auto sanghaji fejlesztő- és kutatóintézetének munkája.

Már itt van Európában

A Jiangling Landwind az Opel Frontera kimúltával klónokat szállít Európába egy holland cég közreműködésével. Most új modellel, a Lufengfensgshang egyterűvel lépett színre. Két motorral, 1,6-os, 98 LE-s és 2,0 l-es 139 lovassal (mindkettő 16 szelepes) hirdetik. A hossz 4,4 méter, a tengelytáv 2,7. Azt, hogy a gyár, illetve a konstrukció független kínai-e, nem sikerült kinyomozni.

Az első prémiumgyártó?

Európában már híre van a független kínai Brilliance Auto-gyárnak. A Giugiaróval terveztetett elegáns karosszéria, a viszonylag finom külső és belső, prémiumhoz közel álló kidolgozás az importra hajlamos európai vállalkozók között hosszú fogakat növesztett. Kétféle motorral, 2,0 l-essel (129 LE, 173 Nm) és 2,4 l-essel (130 LE, 200 Nm) szerelik, az előbbit kézi- és automata váltóval, az utóbbit csak automatával. A motorok a Mitsubishitől jönnek, a felfüggesztések rendkívül igényesek, elöl-hátul keresztlengőkarokkal. A menetdinamikai felszerelés a blokkolásgátlóig nyújtózkodik.