Itthon is bemutatkozott az új Lexus GS

Kéttagú modellcsaláddal mutatkozik be Európában az új, negyedik generációs Lexus GS. A GS 250 mellett a hibrid GS 450h lesz kapható, a modellek Magyarországon is bemutatkoztak.

A GS modellek külső és belső formaterve vadonatúj, a luxusmárka új arculatát testesíti meg. Az ergonomikusan kialakított, kétzónás, vezetőközpontú műszerfal egyik lényeges jellemzője az Ember-Gép Interfész technológia, ami biztosítja, hogy a vezető éber maradjon, mégis teljes kényelemben autózhasson még a leghosszabb utakon is.

Az új GS-ben számos innovatív technológiát alkalmaztak. Ilyen az új, energiatakarékos klímaberendezés "S-Flow" és "nanoe" technológiával, illetve a második generációs Remote Touch Interfész (RTI), amelyhez a világ legnagyobb beépített multifunkciós kijelzője tartozik. Az elöl ülők lábtere bőségesebb lett, a fejtér pedig 30 mm-rel nőtt. A hátul ülők térdének 20 mm-rel nagyobb hely jut, a fejtér pedig 25 mm-rel nagyobb. A GS 250 modell csomagtere 23 százalékkal növekedett, a GS 450h poggyásztere pedig – a hibrid akkumulátor átgondolt elhelyezésének köszönhetően – 60 százalékkal lett nagyobb.

A GS 450h a világ első orrmotoros, hátsókerék-hajtású, nagyteljesítményű prémium szedánja, amelyben két elektromotor alkot hibrid rendszert az új generációs D-4S közvetlen befecskendezési technológiával működő, Atkinson-ciklusú V6-os benzinmotorral. A GS 450h összteljesítménye 252 kW/343 LE, a forgatónyomaték pedig 345 Nm. A jármű gyorsulása 0-100 km/órára 5,9 másodperc, végsebessége 250 km/óra, a fogyasztás 23 százalékkal, 5,9 l/100 km értékre csökkent. A GS 250 motorterében takarékos, alacsony károsanyag-kibocsátású 2,5 literes, V6-os erőforrás található, ami most jelent meg a kínálatban.

A karosszéria 14 százalékkal merevebbé vált, új a futómű, nagyobb teljesítményű a fékrendszer, és a járműben olyan technológiák működnek, mint az Adaptív Változó Felfüggesztés (AVS) vagy a Lexus Dynamic Handling rendszer (LHD).  Ennek feladata, hogy kanyarodás és fékezés közben koordinálja az első és hátsó kerekek irányítását.