Erős, mégis takarékos a hengerlekapcsolós Volkswagen Polo

Új szintre fejlesztette a takarékoskodást a Volkswagen. A Genfben kiállított Polo Blue GT szükség esetén kéthengeresként is tud viselkedni, a két pihenő henger visszakapcsolása észrevétlenül történik.

Takarékos, de erős benzines Polót mutatott be a Volkswagen a Genfi Autószalonon. A Blue jelölést sokáig csak a Volkswagen legtakarékosabb dízel modelljei kapták, a Polo Blue GT-ben viszont az 1,4-es TSI új, 140 lóerős változata dolgozik. Az átdolgozott blokk rögzítési pontjai egyeznek a Volkswagen új dízelcsaládjával, nagyrészt ezeket a motorokat párosítják majd a konszern rugalmasan alakítható, moduláris padlólemezével, az MQB-vel.

100 km/órás tempóra 7,9 másodperc alatt gyorsul az autó, hatfokozatú kézi váltóval 4,7, az opcionális hétfokozatú DSG-vel 4,5 liter az átlagfogyasztása. Ez annak köszönhető, hogy a Volkswagen beépítette a motorba az ACT hengerlekapcsoló technológiát, amely eddig csak nagyobb, 8, 10 vagy 12 hengeres motorokhoz volt elérhető a konszern luxusmárkáinál.

Alacsony vagy közepes motorterhelésnél a kettes és hármas hengert lekapcsolja az elektronika, majd a gázpedál lenyomására azonnal (13-36 milliszekundum alatt) visszakapcsolja őket. 1250-4000-es fordulatszámig, 25-100 Nm-es nyomatékig működik a rendszer, amely a gyártó szerint 70 százalékban lefedi az átlagos működtetési ciklust.