Az Astra negyedik generációját már betolták az ágyúcsőbe. Ősszel mutatkozik be hivatalosan, de az elsők között már vezethettük az egyik, emblémájának eltakarásával, még maszkolt próbapéldányt.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A két Astra, ha nem is szorosan, de mintha egymásnak árnyékai lennének, úgy követi egymást. Az egyik a jelenlegi változat az 1,6-os motorral és 6 fokozatú kéziváltóval, a másik már a jövő generációja az előzővel megegyező robbanótöltettel. Lemenő napban autózunk, az új változat pucérra vetkőzött, minden kamuflázs nélkül repeszt, szerényen, az Opel-emblémák leragasztásával jelzi inkognitóját. Az időpont is ezért kései, a lemenő napban kevésbé feltűnő a csak őszre piacra készülő modell. Úgynevezett értékelő teszten vagyunk, egy szűk újságírókörnek teremtik meg az öszszehasonlítás alapját, már csak azért is, hogy a gyár első reflexiókat kapjon arról, mit hozott a fejlesztés. A német autópályán száguldunk, a két Astra előtt a gyár Insigniája tör utat. A sebességkorlátozástól nem sújtott pályán az autót, de minket sem kímélnek,
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
180 km/óra alatt ritkán kalimpál a kilométeróra mutatója. Az új autóban ülünk, mellettünk éppen a felfüggesztésekért felelős fejlesztőmérnök, Reinhold Enders aki, arra ösztökél, hogy nyomogassam az Insigniából átemelt FlexRide, a változtatható karakterisztikájú felfüggesztés beállításait. Most normál beállítással repesztünk, és éppen hogy csak átültünk az előző verzióból. Az újnak mindene más. Nem csak a forma változott, a padlólemez sem a régi, a felfüggesztések elvükben azonosak, de sok minden változott. A hossz 4,4 cm-rel, a tengelytáv 7-tel gyarapodott. A régiből az újra váltva a menettulajdonságok új dimenziókat nyitnak. A rugózási kényelem inkább a francia autókat idézi, ebben a normál állásban vonzóan lágy, de még sportállásban is lényegesen puhább, mint a korábbi Astra szabályozható felfüggesztése (az IDS+) normál állásban. Ugyanakkor összehasonlíthatatlanul csendesebb, jobban szigetelt, az útzajok is érezhetően kevésbé jönnek fel. Ennek több oka is lehet…
Bővebben az Az Autó 2009/8. számában olvashat a cikk témájáról!
Bővebben az Az Autó 2009/8. számában olvashat a cikk témájáról!