Az indiai gyártású új Alto Magyarországon is siker lehet.
Az Alto 2003-ban bukkant fel először a hazai márkakereskedésekben, s 2006-os eltűnéséig több mint tízezer kelt el belőle. Az indiai Maruti Suzuki-gyárában azóta is készül, de már gyártják a következő generációt. Az idei Párizsi Autószalonon leleplezett újdonság műszaki alapjaiban közeli rokona az esztergomi gyártású Suzuki Splash/Opel Agila párosnak, de az Alto tengelytávja (2360 mm) egy centivel hosszabb. Elöl ugyanúgy McPherson a futómű, s hátul is csatolt lengőkaros. Az Alto nyomtávja sokkal keskenyebb (elöl 65 mm-rel, hátul 80-nal: 1405 és 1400 mm), s karosszériája 24 cm-rel rövidebb (3500 mm), mint a Splashé. Stílusa sokkal fiatalosabb az „öreguras” előző generációhoz viszonyítva, a nagy békaszemek, a határozottan emelkedő övvonal és a kiemelkedő kerékjáratok vidámmá teszik megjelenését. Egyféle karosszéria készül, a négy oldalajtó mellett magas peremű nyílás vezet az alapesetben csöppnyi, mindössze 129 literes csomagtartóhoz.
Az Alto egyszerű formájú és olcsó anyagokból építkező műszerpultját igényesen szerelték össze, az üléseken strapabíró szövet feszül. A helykínálat elöl meglepően bőséges, a 190 centis vezető lába nem ütközik a középkonzolba, a belső szélesség és a hátsó tér a kategóriaátlagnak megfelelő, azaz nem nagyvonalú. Nem spóroltak az utastéri rakodóhelyekkel, nyitott fiókok sorakoznak a műszerfalon, van több pohártartó, s valamennyi ajtóra jutott zseb.
![]() | ![]() | ||||||
|
|
| |||||
![]() |
Bővebben az Autó2 2008/12. számában olvashat a cikk témájáról!
Műszaki adatok | |
Hengerszám/szelepszám | 3/12 |
Hengerűrtartalom [cm3] | 996 |
Furat x löket [mm] | 73,0×79,4 |
Teljesítmény [LE/kW (1/min)] | 68/50(6000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 90(3400) |
Sebességváltó [fokozat/üzemmód] | 5/kézi vagy 4/automata |
Hosszúság x szélesség x magasság [mm] | 3500x1600x1470 |
Tengelytáv [mm] | 2360 |
Csomagtartó [l] | 129–774 |
Fékek elöl/hátul | Elöl belső hűtésű tárcsa-, hátul dobfékek, ABS |
Felfüggesztés | Elöl McPherson-, hátul csatolt lengőkarok |
Saját tömeg [kg] | 855–910 |
Üzemanyagtartály [l] | 35 |
Fogyasztás [l/100 km] | |
Vegyes | 4,5(5,3)* |
CO2-kibocsátás (vegyes üzemben) [g/km] | 103(122)* |
Gyorsulás (0-100 km/h) [s] | 14(17)* |
Végsebesség [km/h] | 155(150)* |
*Zárójelben az automata váltós kivitel adatai |
Bővebben az Autó2 2008/12. számában olvashat a cikk témájáról!