Bemutató: Suzuki Alto

Az indiai gyártású új Alto Magyarországon is siker lehet.

Bemutató

Blokkolásgátló és két első légzsák az alapkivitelben is lesz, légkondival, kitörésgátlóval, oldal- és függönylégzsákkal, könnyűfém felnivel is ki lehet majd egészíteni az extralistát. Háromajtóst vagy más motorváltozatot nem terveznek. Kicsit módosított orr-résszel Pixo néven Nissan-emblémás kivitel is készül majd Indiában

Az Alto 2003-ban bukkant fel először a hazai márkakereskedésekben, s 2006-os eltűnéséig több mint tízezer kelt el belőle. Az indiai Maruti Suzuki-gyárában azóta is készül, de már gyártják a következő generációt. Az idei Párizsi Autószalonon leleplezett újdonság műszaki alapjaiban közeli rokona az esztergomi gyártású Suzuki Splash/Opel Agila párosnak, de az Alto tengelytávja (2360 mm) egy centivel hosszabb. Elöl ugyanúgy McPherson a futómű, s hátul is csatolt lengőkaros. Az Alto nyomtávja sokkal keskenyebb (elöl 65 mm-rel, hátul 80-nal: 1405 és 1400 mm), s karosszériája 24 cm-rel rövidebb (3500 mm), mint a Splashé. Stílusa sokkal fiatalosabb az „öreguras” előző generációhoz viszonyítva, a nagy békaszemek, a határozottan emelkedő övvonal és a kiemelkedő kerékjáratok vidámmá teszik megjelenését. Egyféle karosszéria készül, a négy oldalajtó mellett magas peremű nyílás vezet az alapesetben csöppnyi, mindössze 129 literes csomagtartóhoz.

Az Alto egyszerű formájú és olcsó anyagokból építkező műszerpultját igényesen szerelték össze, az üléseken strapabíró szövet feszül. A helykínálat elöl meglepően bőséges, a 190 centis vezető lába nem ütközik a középkonzolba, a belső szélesség és a hátsó tér a kategóriaátlagnak megfelelő, azaz nem nagyvonalú. Nem spóroltak az utastéri rakodóhelyekkel, nyitott fiókok sorakoznak a műszerfalon, van több pohártartó, s valamennyi ajtóra jutott zseb.

Európa 60 000 új Altót kap 2009-ben. A csomagtartó rakodópereme magas, belül nem túl mély, aljában szükségkerék lapul
 
A Swiftből ismerős a kormány és sok egyéb kezelőszerv. Fedett kesztyűtartó nincs, a rádió várhatóan alapáras lesz
 
A hátsó ajtókon csak billenthetők az ablakok, de az indiai piacra szánt darabokon hátul is le lehet őket tekerni. Termetesebb felnőttek a második sorban csupán rövid utakat bírnak ki. A csomagtér támladöntéssel bővíthető
    

Bővebben az Autó2 2008/12. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Műszaki adatok

Hengerszám/szelepszám

3/12

Hengerűrtartalom [cm3]

996

Furat x löket [mm]

73,0×79,4

Teljesítmény [LE/kW (1/min)]

68/50(6000)

Nyomaték [Nm (1/min)]

90(3400)

Sebességváltó [fokozat/üzemmód]

5/kézi vagy 4/automata

Hosszúság x szélesség x magasság [mm]

3500x1600x1470

Tengelytáv [mm]

2360

Csomagtartó [l]

129–774

Fékek elöl/hátul

Elöl belső hűtésű tárcsa-, hátul dobfékek, ABS

Felfüggesztés

Elöl McPherson-, hátul csatolt lengőkarok

Saját tömeg [kg]

855–910

Üzemanyagtartály [l]

35

Fogyasztás [l/100 km] 
Vegyes

4,5(5,3)*

CO2-kibocsátás (vegyes üzemben) [g/km]

103(122)*

Gyorsulás (0-100 km/h) [s]

14(17)*

Végsebesség [km/h]

155(150)*

*Zárójelben az automata váltós kivitel adatai

Bővebben az Autó2 2008/12. számában olvashat a cikk témájáról!