Az Antara igazi feladatköréhez a 3,2-es V6-os passzol talán a leginkább.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A vadonatúj, csupa könnyűfém, a szívóoldalon változó vezérlésű V6-os benzines kizárólag az ötfokozatú, kézzel is kapcsolgatható, de hagyományosan bolygóműves szerkezetű automatával kapható, ráadásul csakis a csúcsot jelentő, Cosmo-kivitelben. Az Antarát nem komoly terepjárónak szánja az Opel, s a simán forgó, csendes hathengeres illik is az országúti használathoz, sőt a gyors autópályázáshoz is. Alacsony fordulaton terhelve gurgulázóan szól, gázreakciója sportmotorosan élénk. Az automata finoman, rángatás nélkül és viszonylag gyorsan kapcsol, de a lejtmenetet egyáltalán nem ismeri fel, motorféke csak erőltetett kézi visszakapcsolásokkal megfelelő, elektronikája pedig minduntalan felülbírálja a vezetői utasításokat. A váltó áttételei kellemesen hosszúak, autópályán alig 2500/perc környékén forog a főtengely, a motor ilyenkor szinte alig hallható. Komolyabb szélzaj csak 130 fölött van, a motorhang 3000 felett erős, 4000-től kifejezetten sportos. A teljesítmény 5000 körültől fogy, eddig azonban csak kézi kapcsolással lehet a V6-ost elforgatni, az automata legkésőbb 4500-nál mindenképpen felkapcsol. A Cosmo felszereltsége kimondottan gazdag: alapáras a kitörésgátló, az automata légkondi, a nyolc légzsák, az elöl fűthető bőr-szövet garnitúra, a tempomat, a 18 colos felnikészlet, és a fedélzeti számítógép is. A középkategóriás, részben puha anyagokból felépített, jellegzetesen opeles formavilágú utastérben öt felnőtt is jól elfér (a padlólemez hátul teljesen sík). A futómű hangolása inkább feszes, mint puha, a hosszú hullámokon átsuhanó Antara rossz úton ráz. A műanyagok ilyenkor zörögnek az utastérben. Az automata összkerékhajtás finoman kapcsol, s meglepő módon mély sárban is jól boldogul.
Szécsényi G.
Az Autó2 újság 2007/10. számában megjelent cikk rövidített változata.
Öröm: Motor, összkerékhajtás, felszereltség.
Bánat: Váltó, futómű.
Az Autó2 újság 2007/10. számában megjelent cikk rövidített változata.
Hengerűrtartalom: 3195 cm3; teljesítmény: 227 LE/167 kW (6600/min); nyomaték: 297 Nm (3200/min); végsebesség: 203 km/h; fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 16,4/8,9/ 11,6 l/100 km; felfüggesztés: elöl McPherson, hátul oldalanként négylengőkaros rendszer; elöl-hátul belső hűtésű tárcsafékek, kitörésgátló, összkerékhajtás; hossz x szélesség x magasság: 457x185x170 cm; tengelytáv: 270 cm; csomagtér: 404–1454 l.
Ára: 11 624 000 Ft
Az Autó2 újság 2007/10. számában megjelent cikk rövidített változata.