Mazda CX-5 – Csendes finomság

A CX-5 már 2017-óta fut az utakon, az idei frissítés inkább csak cizellálásnak tűnik, a japán SUV megőrizte értékeit.

Méretek: hosszúság 4,58 méter, szélesség 1,85 méter, magasság 1,68 méter, tengelytáv 2,7 méter.

A csomagtér benzines motorral 522, dízellel 510, lehajtott ülésekkel tetőig pakolva pedig 1638 liter.

Nem változtak a jól bevált formák és a minőségi anyagok, de ebben a modellben új a multimédia kijelző és a menürendszer. A Mazda-féle iDrive-tárcsával lehet irányítani az infotainmentet, csakúgy mint az elődmodellben, érintőkijelző nincs.  A nálunk is járt automata váltós kivitelnél újdonság a menetmódválasztó kapcsoló.

Az ajtó szélesre nyílik, az átlagnál kicsit erősebb mozdulatra van szükség becsukásnál, az első ülések kényelmesek, oldaltartásuk jó, hátul is jól elfér egy 180 cm-es utas is.

Kiegyensúlyozottság és hatékony működés jellemzi a 2488 köbcentis, 190 lóerős, 258 Nm maximális nyomatékkal rendelkező, turbó nélküli! szívó benzinmotort. A futómű kiegyensúlyozott, a kormányzás pontos, a hatsebességes automataváltó nem gyors. Autópályán, 130 km/óránál is 3000 alatt marad a fordulatszám, 9 liter alatt a fogyasztás, ami a 2,5 literes motort és a nagy homlokfelületet tekintve jó érték, sőt finom lábbal városban is tartható a 10 liter.

A CX-5 normál használatnál kiemelkedően csendes, a szigetelés nagyon hatékony.                                                    Összességében a CX-5 kellemes, kényelmes vezetési élményt nyújt. Az autó nem sportos, inkább jó nyomatékkal futó, megbízható, jó minőségű anyagokból épített finom SUV.