Háromféle hibrid hajtáslánc elérhető a Suzukinál

Egyre több vásárló érdeklődik a hibrid meghajtású modellek iránt, azonban sokan még mindig nem tudják, hogy mi a különbség a különböző verziók között.

A Suzuki nagyszabású kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a magyar vásárlók jó része még nincs teljesen tisztában azzal, hogy melyik hibridnek mi az előnye, és hogyan is működik pontosan. Tekintsük át a legfontosabb változatokat.

1. Lágy hibrid (néhány gyártónál Mild hibrid). Főbb jellemzők: nem működik tisztán elektromos meghajtással, az autó alapvetően úgy üzemel, mint egy benzinmotoros modell. A hibrid rendszer csak segíti (általában indulásnál és nagyobb gázadásnál) a belsőégésű motort, ezzel rugalmasabb, dinamikusabb mozgást biztosít, és kicsivel csökkenti a fogyasztást és a károsanyag kibocsátást. Ezek az autók nem kaphatnak zöld rendszámot. A Suzuki modelljei közül ezzel a rendszerrel elérhető a Swift, az SX4 S-Cross és a Vitara is.

Suzuki Vitara

2. Hibrid (néhány gyártónál öntöltő hibrid). Főbb jellemzők: rövid-közepes tisztán elektromos hatótáv áll rendelkezésre. Nincs szükség külső töltésre. A lágy hibridnél kedvezőbb a fogyasztása és károsanyag kibocsátása.A Suzuki palettáján a Swace modell fut ezzel a hajtáslánccal.

Suzuki Swace

3. Elektromos hálózatról tölthető hibrid (néhány más gyártónál Plug-in hibrid).Főbb jellemzők: tisztán elektromosan is használható, hosszabb hatótávval is. Általában egy (de akár több) elektromos, és egy benzinmotor is van az autóban. Fogyasztása és károsanyag kibocsátása az előző verzióknál kedvezőbb. Külső forrásból történő töltést igényel (ha elektromos meghajtással is akarunk közlekedni). Az autó tömege az akkumulátor(ok) miatt nagyobb. Jelenleg a Suzuki modellek közül az Across fut ezzel a hajtáslánccal.

Suzuki Across

Az említett kutatás azt is megmutatta, hogy sok potenciális vásárló tart attól, hogy ezek a rendszerek könnyebben meghibásodnak, tönkremennek. A technológia új és összetettebb, mint a belsőégésű motoroknál, de a különböző hajtásláncok más-más szintű kockázatot jelentenek.A Swiftben például a szívó benzinmotort egy indítógenerátor segíti, itt kicsi a meghibásodás esélye. A másik véglet az Across, amelyben a benzinesmotor mellett két villanymotor is dolgozik, és a csomag része a fejlett akkurendszer is. A Suzuki a Hybrid Pro vagy Hybrid Pro+ kiterjesztett garanciával 3+7 év vagy 200 000 km garanciát vállal a motorra, a váltóra, a turbóra és a hibtrid rendszer elemeire. Mi alapján érdemes és lehet választani a különböző hibrid verziók közül? A fizikai jellemzőkön túl (méret, csomagtér, felszereltség) a legfontosabb, hogy a vásárló alaposan átgondolja, hogy hogyan használja járművét, autózási szokásai pontos felmérése, ismerete és tervezése segít kiválasztani a neki megfelelő hajtásláncot.