Az Év Motorjai 2007

Idén immár kilencedik alkalommal ítélte oda a 30 ország 62 szakújságírójából álló világ-zsűri az Év Motorjai díjakat.

A közel ezer jelölt közül a megszokott módon összesen 12 győztes került ki, a döntnökök nyolc hengerűrtartalom kategóriában ítéltek, valamint megválasztották az év legjobb sporterőforrását, a legjobb idei új motort és a piac leggazdaságosabbját is. A Nemzetközi Év Motorja cím nyertese a szokott módon a hengerűrtartalom-kategóriák győztesei közül került ki, külön pontozási fordulóban. A BMW – a tavalyi öt után – idén „saját jogán” összesen hat, a Peugeot-Citrënnel karöltve pedig további egy címet szerzett, két győzelem jutott a Toyotának (vele egy a Peugeot-Citroën csoportnak is) kettő a Volkswagen konszernnek, egy pedig a Porsche-nak. A BMW friss fejlesztésű duplaturbós, közvetlen befecskendezéses soros hathengeres 3,0 literes benzinese saját méretkategóriáján kívül a legjobb új motornak járó elismerést és a fődíjat – a Nemzetközi Év Motorja címet – is begyűjtötte. 

Az Év Motorja díj 2007-es győztesei
Kategória
Győztes
Felépítés/hengerszám
Teljesítmény (LE)
1,0 liter alatt
Toyota 1.0
Soros/3 (benzines)
68
1,0-1,4 literig
Volkswagen 1.4 TSI
Soros/4 (benzines, turbo+kompresszor)
140 és 170
1,4-1,8 literig
BMW-PSA 1.6 Turbo
Soros/4 (benzines, turbo)
150 és 175
1,8-2,0 literig
Volkswagen 2.0 TFSI
Soros/4 (benzines, turbo)
170-től 260-ig
2,0-2,5 literig
BMW 2.5
Soros/6 (benzines)
218
2,5-3,0 literig
BMW 3.0 Twin turbo
Soros/6 (benzines, biturbo)
306
3,0-4,0 literig
Porsche 3.6 Turbo
Boxer/6 (benzines, turbo)
420
4,0 liter felett
BMW 5.0
V/10 (benzines)
507
A legjobb új motor
BMW 3.0 Twin turbo
Soros/6 (benzines, biturbo)
306
A legjobb sportmotor
BMW 5.0
V/10 (benzines)
507
A leggazdaságosabb motor
Toyota 1.5 Hybrid
Soros/4 (benzines+villanymotor)
77+68
A Nemzetközi Év Motorja
BMW 3.0 Twin turbo
Soros/6 (benzines, biturbo)
306