Idén immár kilencedik alkalommal ítélte oda a 30 ország 62 szakújságírójából álló világ-zsűri az Év Motorjai díjakat.
A közel ezer jelölt közül a megszokott módon összesen 12 győztes került ki, a döntnökök nyolc hengerűrtartalom kategóriában ítéltek, valamint megválasztották az év legjobb sporterőforrását, a legjobb idei új motort és a piac leggazdaságosabbját is. A Nemzetközi Év Motorja cím nyertese a szokott módon a hengerűrtartalom-kategóriák győztesei közül került ki, külön pontozási fordulóban. A BMW – a tavalyi öt után – idén „saját jogán” összesen hat, a Peugeot-Citrënnel karöltve pedig további egy címet szerzett, két győzelem jutott a Toyotának (vele egy a Peugeot-Citroën csoportnak is) kettő a Volkswagen konszernnek, egy pedig a Porsche-nak. A BMW friss fejlesztésű duplaturbós, közvetlen befecskendezéses soros hathengeres 3,0 literes benzinese saját méretkategóriáján kívül a legjobb új motornak járó elismerést és a fődíjat – a Nemzetközi Év Motorja címet – is begyűjtötte.
Az Év Motorja díj 2007-es győztesei | |||
Kategória | Győztes | Felépítés/hengerszám | Teljesítmény (LE) |
1,0 liter alatt | Toyota 1.0 | Soros/3 (benzines) | 68 |
1,0-1,4 literig | Volkswagen 1.4 TSI | Soros/4 (benzines, turbo+kompresszor) | 140 és 170 |
1,4-1,8 literig | BMW-PSA 1.6 Turbo | Soros/4 (benzines, turbo) | 150 és 175 |
1,8-2,0 literig | Volkswagen 2.0 TFSI | Soros/4 (benzines, turbo) | 170-től 260-ig |
2,0-2,5 literig | BMW 2.5 | Soros/6 (benzines) | 218 |
2,5-3,0 literig | BMW 3.0 Twin turbo | Soros/6 (benzines, biturbo) | 306 |
3,0-4,0 literig | Porsche 3.6 Turbo | Boxer/6 (benzines, turbo) | 420 |
4,0 liter felett | BMW 5.0 | V/10 (benzines) | 507 |
A legjobb új motor | BMW 3.0 Twin turbo | Soros/6 (benzines, biturbo) | 306 |
A legjobb sportmotor | BMW 5.0 | V/10 (benzines) | 507 |
A leggazdaságosabb motor | Toyota 1.5 Hybrid | Soros/4 (benzines+villanymotor) | 77+68 |
A Nemzetközi Év Motorja | BMW 3.0 Twin turbo | Soros/6 (benzines, biturbo) | 306 |