Haszonbemutató: Still RX 20 villástargonca

A villástargonca nem tipikusan autós téma, de ha elektromos hajtású és lítiumionos az akkuja már izgalmasabb…

Az RX20-as többféle hátsó futómű kialakítással készül

Az RX 20-as elődjét 2005-ben mutatta be a Still, eddig több mint 80 000 kelt el belőle – itthon több autógyár és autóipari beszállító is használja. A mostani frissítéssel megnőtt a lábtér, a fel-, és leszállás biztonságát nagy fogantyú, csúszásgátlós gumiszőnyeg és megfogható lépcsőperem javítja. Szélesebb lett az ajtónyílás és a fejér is nőtt, a műanyag burkolóelemeket fémekre cserélték, a műszerfal és a kezelőszervek karctűrők, az ülés állítható és fűthető, van rádió, és pohártartó is. Az új RX 20 családja 13 tagú – hét háromkerekűből és hat négykerekűből áll, 1,4 és 2 tonna közötti teherbírással; mindegyik alkalmas kültéri használatra is, végsebességük 20 km/h.

A műszerfal és a kezelőszervek burkolata karcálló, a fülke nagyobb, mint volt

Teljesítményük semmiben nem marad el a belsőégésű motoros változatokétól: az RX 20-16L, 1,6 tonna rakományt akár 5,9 m magasra emel 0,53 m/s emelési sebességgel! Hogy a kezelő mindig lássa hová rakja a terhet, az RX 20-as nemcsak teleszkópos, hanem háromszoros emelőoszloppal is megrendelhető.

A 49 kWh-s akkucsomag cseréje gyors és egyszerű

A targoncában három, háromfázisú villanymotor dolgozik, az emelő gépé egy 15, a hajtásé két 9 LE-s, a maximális emelkedő 20 százalékos, a lítiumionos akkucsomag 49 kWh-s. Az oldalanként egy-egy hajtó motort egybeépítették az első tengellyel, a lamellás fék középen, a két motor között dolgozik. Az akkupakk cseréje gyors, csak öt perc és egy másik targonca kell hozzá.

Biró Csongor