A Nissan tervezte, Spanyolországban gyártják, és Renault-emblémával kerül a vevőkhöz a Maxity.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az alvázra szerelt billenthető buldogfülkés, hátsókerékhajtású, tetszés szerint felépítményezhető Maxityvel újabb kategóriában igyekszik megvetni a lábát a Renault. A 2,8–4,5 tonna össztömegű Maxity szimpla és dupla kabinnal, kétféle Euro4-es motorral, öt- vagy hatfokozatú váltóval és háromféle tengelytávval rendelhető. Háromféle lehet a differenciálművek áttétele is, a hátsó tengelyre szimpla vagy ikerkerekeket szerelhetnek. Eco-, Dynamic- és Avantage-felszereltség rendelhető, van dombsegéd, és ABS is kérhető, kitörésgátlót azonban felárért sem kínálnak. A kocsi kompaktméretei, jól átlátható fülkéje és manőverezőképessége miatt elsősorban városi áruterítésre és speciális feladatokra megfelelő, de felépítményezés után jól járhat vele egy-egy kertészet, pékség is, akár autószállító, szemétgyűjtő vagy emelőkosaras változat is rendelhető. A Maxity bemutatásával egy időben a Mas tert és a Mascottot is finomította a Renault.
A Master 2,5 literes Euro4-es motorokat kapott, az új hatfokozatú váltó mellett a külső módosítás minimális. A Mascott motorparkja a DXi3-as motor 130 és 150 lóerős változatával bővült, egy új első-hátsó tengelypár és egy váltó mellett. Ács Tibor
Az Autó2 újság 2007/4. számában megjelent cikk rövidített változata.
A Renault Trucks Hungária itthon a Maxity bevezetését a 3,5 tonnás modellek forgalmazásával kezdi, kizárólag a 130 és 150 lóerős változatokkal. Választható felszereltség is csak kettő lesz – Eco és Dynamic –, viszont mindegyikhez alapáras a légkondicionáló.
Az Autó2 újság 2007/4. számában megjelent cikk rövidített változata.