A Stinger meglepő lépés a Kiától, olyan ötajtós sportkupé, amit inkább a Hyundaitól vártunk volna, és azt is csak Amerikában…
A Stinger a Hyundai-Kia csoport viszonylag friss, variálható tengelytávú hátsókerékhajtású-orrmotoros padlólemezén gurul, legközelebbi (márkán belüli) műszaki rokona az 5,1 m-es hagyományos négyajtós K900-as, ami főleg az USA-nak készül, Európába nem is jön. A Hyundai sorban a szintén nagyon amerikai Genesis G70-es tekinthető még közelinek, ugyanezen a padlón a tengelytávja 7 centivel rövidebb a Stingerénél, karosszériája pedig hagyományos négyajtós. A Stinger tengelytávjával (2905 mm) és hosszával (4830 mm) is az európai felső középbe illik, padlólemezével együtt érkezett futóművének szerkezetén csak keveset változtattak, maradt az elöl McPherson, hátul összetett többlengőkaros rendszer, a hangolás azonban alapjaiban friss: a a Nürburgringen finomították. A csupa acél karosszériában 21 elemet melegen préselnek, 173 méternyi hegesztési varratot pedig ragasztással is megerősítenek. A gyártás koreai, a világ összes piacára innen érkezik a Stinger, de dízelmotor csak Európának jár.
A bevallottan kifejezetten márkapresztízs emelőnek szánt modellből nem tervez óriási eladásokat a Kia, és természetesen a benzineseknek szánja a főszerepet: van 2,0 l-es turbós négyhengeres 255 LE-vel, és 3,3-as biturbó V6-os 370-nel. Mindkettő változó vezérlésű, csupa könnyűfém szerkezet, és közvetlen befecskendezéses. A közös csöves 2,2-es gázolajos ismerős már korábbról, a csapat egyedüli vasblokkosa, ez viszi a márka nagy SUV-ját a Sorentót – a Stingerben 200 LE-s. A váltó az összes motorhoz a márka saját fejlesztésű, és házon belüli gyártású nyolcfokozatú bolygóműves automatája (kéziváltót rendelni sem lehet), az európai kínálatban a 2,0 l-es gázolajoshoz extraként vehető, lamellás kuplungos (akár a nyomaték 100 %-át hátra küldeni is képes) összkerék-hajtás (600 000 Ft a felára). Ez a 3,3-as V6-oshoz mifelénk alapáras (Amerikában hátsókerék-hajtással is fut ez a motor), a 2,0 l-es benzines azonban csak hátsókerekesként kapható (rendelhető önzáró difivel). A változó áttételű szervokormány tisztán elektromos, villanymotorja közvetlenül a fogaslécre hajt be, és adaptív lengéscsillapítás is elérhető. A kormányra, futóműre (ha adaptív), váltóra, gázpedálra és motor hangjára is ható menetdinamikai kapcsoló ötállású, az ESP a legdurvább Sport+-ban sem kapcsol ki teljesen. Az ötszemélyes, aszimmetrikus osztott támladöntéssel 1114 l-esre bővíthető csomagterű (az alap 406 l) Stinger már itthon is megrendelhető, háromféle felszereltséggel (EX, GT-Line és GT), a csúcsmotor kizárólag GT-ként, a másik két géphez a GT-Line a maximum.
A Stinger – igazi presztízsnövelőhöz illően – mindent tud, amit ma a Kia, összes változatában alap a hét légzsák (a vezető térdlégzsákja is), az aktív sávtartó, az első-hátsó parkolóradar, a táblafelismerő, az automata vészfék asszisztens, az automatikus távfény-kapcsolás, az adaptív tempomat és a fáradtságfigyelő is. A keresztirányú forgalmat és a holtteret felügyelő rendszer, akárcsak a LED-es fényszóró, és a szabályozott csillapítású futómű a GT-Line-tól felfelé jár, de minden Stingerben van gyári navi. A központi érintőképernyő az EX-ben 7, feljebb 8 colos, és nem kell felárat fizetni a kormány- és az ülésfűtésért és az elektromos kézifékért sem. A legolcsóbb Stinger (2,0 l-es benzines EX, hátsókerék-hajtással) 12 500 000 forintért vihető el, a csúcs, alapból összkerekes V6-osért pedig 17 490 000-et kér a Kia.
SZG