Pikoló: Peugeot 207 1,6 HDi

Naggyá teszik a kisautót: a legmagasabb felszereltséghez társuló 110 lóerős 1,6-os dízelmotor, a hat légzsák és az 5,7 literes átlagfogyasztás

Elődjére hasonlít, ám jellegzetes saját vonásokat visel a kisautó új sorozata
Elődjére hasonlít, ám jellegzetes saját vonásokat visel a kisautó új sorozata

A common rail ropogós dízelhangja frissességet mutat, a hangerő nem tolakodó. A gázadásra kis tétovázás után határozottan gyorsít, 1700-as fordulat fölött már erőteljes. Az ötfokozatú váltó könnyen jár. Minden fokozatban mélyről, jóval 4000-es fordulat fölé gyorsítható, a motorhang ilyenkor felerősödve sem szabadul el. Jól gyorsítható, biztonságosan lehet előzésbe kezdeni. Az elektromos segítésű szervokormány 3 fordulatos, pontos, a pedálrend jó. Biztos az úttartás, enyhén feszes-komfortos a rugózás. Az úthibák érezhetők, az egyenetlenségek ráznak. A legmagasabb felszerelési szinthez rendelt műszerfali fémkeretek vagy a szélvédőn tükröződnek, vagy maguk vakítanak a napfénnyel. Van fény: felárért üvegtetőt adnak.

Szériatartozék a hat légzsák, az ABS, a manuális klímaberendezés, az elektromos elülső ablak- és tükörmozgatás, a fedélzeti számítógép is. Az áttekinthető műszerfali jelzések között az átlagfogyasztásé 5,7 l. A vezetőhely kényelmes, tágas a tér. Nagy tükörfelületek enyhítik az oszlopok közötti zártságot. Elegendő a tér a hátsó ülésen utazó fejének, a térdeknek éppen megfelelő. A hátsó támla osztott, a csomagoknak a kategóriában átlagos légköbméter jut. A két év garancia, 20 000 km-es szervizciklus átlagos. Felárért nagyautóssá tehető: ESP, automata klíma, érzékelős kapcsolók, kanyarfény rendelhető. Feláras a 110 lóerő is, negyedmillió jár a plusz 20 lóerőért.      

F. A.

Az Autó2 újság 2006/8. számában megjelent cikk online-ra szerkesztett változata