Negyvenéves az Iveco

Az Iveco idén 40. születésnapját ünnepli.

Az Iveco a világ egyik vezető termelőgép-gyártójaként számon tartott CNH Industrial cégcsoport egyik márkája. A CNH Industrial révén az Iveco termékeket európai, kínai, ausztrál, argentin, brazil, illetve afrikai gyárakban állítják elő, emellett a vállalat több mint 160 országban folytat üzleti tevékenységet. iveco_daily_van_2(1)

1975-től napjainkig: egy sikertörténet

 A vállalat nagy kihívás elé állította a piacot 1975-ben, amikor öt, akkoriban európai csúcsszereplőnek számító gyártó (Magirus-Deutz, Fiat, Lancia, Unic és OM) egyesülésével létrejött. Az előd cégek összesen több mint 150 évnyi tapasztalattal rendelkeztek haszonjárművek tervezése és gyártása terén. A nemzetközi gyökerekből táplálkozó globális vállalat elképzelése öt olyan gyártó összeolvadásával született meg, amelyek mindegyike önállóan is jelentős szerepet játszott az európai haszonjárműipar 19. század végén kezdődött történelmében. A Fiat Industrial Vehicles Torinóból, Olaszországból; az OM Bresciából, Olaszországból; a Lancia Special Vehicles Bolzanóból, Olaszországból; az Unic Puteaux-ból, Franciaországból és a Magirus-Deutz Ulmból, Németországból származik.

Az Iveco az évek során felvásárlásokkal, szövetkezésekkel és nemzetközi vegyesvállalatok létrehozásával csatlakozott a közúti fuvarozási ágazatban tevékenykedő legnagyobb szereplők élvonalához. Olyan cégcsoporttá vált, amely jelentős szakértelmével a legjobb eredményeket mutatja fel a technológiai újítások terén, és gyártóként, illetve üzleti megoldásokat nyújtó partnerként megszilárdította jelenlétét a legfontosabb fejlett és fejlődő piacokon egyaránt. Ennek az örökségnek a részeként 1986-ban létrejött az Iveco Ford Truck Ltd vegyesvállalat (valójában egy egyesülés) a Ford európai tehergépkocsi-részlegével. Majd az Iveco 1990-ben felvásárolta a spanyol Pegaso haszongépjármű-gyártót.

Az Iveco neve mindig is összekapcsolódott a nemzetközi sportvilág legnagyobb szereplőivel, így például a motorsportok óriásával, a Scuderia Ferrarival és az All Blacksszel, Új-Zéland nemzeti rögbi csapatával, de a nagyközönség más jelentősebb kezdeményezései miatt is emlékezhet rá. Ilyen volt például az 1995-ben egy Róma – New York expedícióval elindított híres Overland projekt, amely során az Iveco technológiájának alkalmazása jelentős szerepet játszott abban, hogy pozitív képet alakítsanak ki a tehergépkocsikról világszerte. Az Iveco narancssárga járművei nemzetközi figyelmet kaptak, miután veszélyes kalandokon mentek keresztül, extrém akadályokat küzdöttek le a világ legmostohább útjain és fenyegető időjárási körülményeket éltek túl úgy, hogy egyszer sem szakították meg az utazást – bizonyítva megbízhatóságukat és minőségüket. Ez a kihívás jelenleg a Dakaron, a világ leghíresebb terepraliján folytatódik, amely milliókat vonz, és amelynek az Iveco hivatalos támogatója. A márka folytatja szponzorációs együttműködését a Petronas De Rooy Iveco csapattal, támogatva annak hajmeresztő dél-amerikai kalandjait. Az Iveco 2012-ben megnyerte a Dakart a De Rooy csapattal, az első, a második és a hatodik helyezést elérve. Ez egy igazán legendás kaland volt.