Intelligens abroncs a Goodyeartől

A Goodyear a Genfi Nemzetközi Autószalonon mutatta be intelligens abroncsát.

A Goodyear abroncsa képes önmagát az útviszonyoknak megfelelően felfújni, illetve leereszteni, ezt a technológiát a jövőben az autonóm autóknál lehetne alkalmazni, mivel lehetővé teszi, hogy mielőtt az autó behajtana egy kanyarba, az abroncs előkészítse erre az alakját.

goodyear

Az útviszonyok alapján automatikusan három különböző pozíció között képes váltani: biztonsági pozícióban csökkentett gördülési ellenállást biztosít az abroncs merevségének optimális elosztása révén. Ezenfelül száraz úton való fékezés esetén igen széles felületen érintkezik az úttal. Sportos pozícióban az optimalizált érintkezési felület révén száraz útviszonyok között jó kormányozhatóságot biztosít a járművezetők számára aktív, kúp alakja segítségével. Terepjáró pozícióban a gumiabroncs közepén található megemelt futófelület kiváló húzóerőt biztosít terepen, ezenfelül nagyobb átmérőjének köszönhetően, amely keskeny és hosszú felfekvési felületet eredményez, csökken a vízen felúszás veszélye. Ez a technológia tökéletes megoldást biztosít olyan járművek számára, amelyek egy puha talajú leálló sávból próbálnak küzdelmesen ráhajtani az aszfaltra, illetve egy sáros útra próbálnak behajtani.

A gumiabroncs titka egy belső pumpa, amely a levegőt a fő légkamrából a három különálló légkamrába pumpálja át. Ez a több légkamrás rendszer fokozott mobilitást biztosít, mivel egy defektes kamrával a járművezető további 80 kilométert meg tud még tenni, maximum 80 kilométer/órás sebességgel. Oldalfalai testre szabhatóak, hogy illeszkedjen az eredeti gyártók küllőjének és felnijének megjelenéséhez és érzetéhez. A koncepció-abroncs keveréke is teljes mértékben a fenntartható fejlődést szolgálja, mivel rizsháncs hamu hozzáadásával készült szilikont tartalmaz. Ezt az eljárást a Goodyear még 2014-ben hozta nyilvánosságra.  A vállalat egyelőre nem tervezi, hogy a gumiabroncsot piacra dobja.