Ismét a Ford háromhengerese az év motorja

A Ford triplázott, a tavalyi és tavalyelőtti siker után idén is elhódította a világ motorgyártóinak legrangosabb trófeáját az Engine of The Year 2014 díjat.

Az év motorja díj nyerteseit a stuttgarti Engine Expón ismertették, a döntést neves autós újságírókból álló zsűri hozta meg, köztük lapunk főszerkesztője, Szécsényi Gábor.

A 2013-es év fejlesztéseit és újításai elismerő fődíj mellett az év új motorjának választották a kecskeméti CLA 45 AMG-be is beszerelt kétilteres, turbós, 360 lóerős Mercedes-AMG motort, az év zöld motorja a Tesla elektromos erőforrása lett, a csúcsteljesítményű vasak között a Ferrari 4,5 literes V8-asa lett az első, amely a 458 Italiában 570, a 458 Specialéban 605 lóerőt teljesít.

ford_focus-2014_r17.jpg

További kategóriákban is osztottak díjakat. Az 1 liter alattiakban a Ford háromhengeres Ecoboostja (100-125 lóerő), az 1-1,4 literes kategóriában a VW 1,4 TSI Twinchargere (140-192 lóerő), az 1,4-1,8 literes kategóriában a BMW/PSA 1,6 literes turbómotorja (125-270 lóerő), az 1,8-2,0 literes kategóriában a Mercedes-AMG kétliteres turbómotorja (360 lóerő), a 2,0-2,5 literesek között a az Audi öthengeres turbósa (310 lóerő), a 2,5-3.0 literesek között a BMW háromliteres ikerturbós hathengeres benzinmotorja (306-340 lóerő), a 3,0-4,0 literesek között a McLaren 3,8 literes V8 biturbója (625-650 lóerő), a 4,0 liter feletti kategóriában pedig a Ferrari 4,5 literes V8-asa (570-605 lóerő) kapta a legtöbb szavazatot.

A díj 1999-es bevezetése óta a legtöbb díjat a BMW (58), a VW/Audi (32) és a Toyota, illetve a Honda (22) kapta.