A Kia a 6-os, a 9-es és az 5-ös után a legkisebb, a márka első AI-asszisztensével is felszerelt 3-assal folytatja villanyautós kínálatának bővítését.
Bár egyre több márkánál megtörik a lendület a mindent felülíró villanyautós stratégiákkal kapcsolatban, a koreai gyártók rendületlenül mennek előre. A Hyundai-Kia kettős közösen fejlesztett E-GMP padlóján egymást követik az új akkumulátoros modellek. A Kiánál az EV családba negyedikként érkező 3-as talán a legfontosabb mind közül – legalábbis a vállalat első embere, Ho Sung Song szerint –, mert akár 600 km feletti hatótávjával, gyorstöltési képességeivel, praktikus, modern és funkcionális megoldásaival, valamint megnyerő formájával tömegesen terelheti a villanyautók felé a vásárlókat.
Kia szintek
A kivitelek között van normál és kicsit sportosra, vagányabbra hangolt GT-line, a külső-belső színekhez a természetből merítettek ihletet, és amit a Kia a legjobban hangsúlyoz: minden korábbinál nagyobb az újrahasznosított anyagok aránya. Többek között reciklált PET palackokból készül az ülések, a kartámaszok és a tető kárpitozása, a dekorációk, a szőnyegek, sőt a csomagtartó padlóburkolata is.
Az EV3 családi autónak is megfelel, kompakt méretű crossover, karosszériája 4300 x 1850 x 1560, tengelytávja 2680 mm-es. 460 l-es csomagtartójában az álpadló 14 cm mély rekeszt rejt és elöl is van egy 25 l-es csomagdoboza – például a töltőkábelek tárolására. A belső leginkább skandináv stílusú nappalihoz hasonlítható, minden egyszerű és funkcionális, a pultra is felvitt textillel a környezet otthonos.
Az első ülések teljesen hátra dönthetők a pihenéshez, a középső kartámasz asztalként is használható. Ezek a tulajdonságok akkor jönnek igazán jól, amikor töltés közben várakozunk. A műszerfalon a két 12,3 colos képernyőt középen az 5,0 colos légkondi-szabályozó felület köti össze. Jó hír, hogy a hűtés-fűtés legfontosabb funkciói a vészvillogó melletti billenőkapcsolókkal kézzel is állíthatók. Sok minden elérhető a kormánygombokkal, van néhány dedikált kapcsoló és számos parancs hangvezérléssel is kiadható. Újdonság az AI-asszisztens, ami a 3-asban debütál a Kia villanyautói között, és a tervezők szerint segítségével jobban kihasználható az utastérben eltöltött idő. Szintén nóvum a Premium Streaming szolgáltatás, amivel az egyedi felhasználói igényeket szeretnék kielégíteni – az online áruházból letöltve akár NBA-csapatok ihlette kijelző témát is lehet varázsolni az infotainment kezelőfelületére.
Hajtás és akku
A villanymotor minden változatban 204 LE-s (283 Nm), a hajtás az első kerekeké, a 0-100 km/h-s gyorsulás ideje 7,5 s és 170 km/h a végsebesség. Különbség az akkumulátorok között van, a normál változatba 58,3 (414-436 km), a Long Range kivitelbe (563-605 km) pedig 81,4 kWh-s lítium-ion telepet szerelnek. A hatékonyságot akkumulátorszabályozó (BMU) és cellaellenőrző (CMU) elektronikák is javítják. Szintén a 3-asban debütál az i-Pedal 3.0 regeneratív fékrendszer, amely egypedálos vezetésre is alkalmas. A Long Range akku 31 perc alatt tölthető fel 10-ről 80%-ra és van külső fogyasztók működését megoldó V2L rendszer is.
Kia árak
A Kia EV3 már itthon van, négyféle felszereltséggel (Air, Earth, Earth Plus és GT-Line), a bevezető alapár 13 999 000 Ft, a csúcsakkus GT-Line-ért pedig 18 449 000-et kér a Kia, kedvezmények nélkül.
Felfrissült a Kia EV6
Bár az EV6 külseje is megújult, a legfontosabb az új, negyedik generációs, 84 kWh-s akku, amivel a WLTP ciklus szerinti hatótáv akár 582 km is lehet. Fejlődött az infotainment, megjelent az online, (OTA rendszerű) frissítés lehetősége és a távirányítós parkolósegéd második generációja (RSPA 2).
Friss arc
Az új EV6 a Kia friss márkaarculatával érkezett, legnagyobb keréktárcsái 20 colosak, festései között újdonság a matt elefántcsont ezüst. A kormány és műszerfal burkolata is más, az ujjlenyomat-felismerő rendszert a középkonzolba építették be, ezzel távirányító, vagy digitális kulcs nélkül is indítható az autó.
Akku és teljesítmény
Az alapkivitelek akkuja is nőtt, 58-ról 62 kWh-ra, a Long Range modelleknél pedig 77,4-ről 84-re. A maximális hatótáv (a WLTP ciklus szerint) így akár 582 km is lehet, de a kisebb akkuval is elérhető 428. A 800 V-os egyenáramú gyorstöltés elérhető csúcsteljesítménye 240 kW, a hajtás lehet hátsó- vagy összkerekes, a kétmotoros változat csúcsteljesítménye 325 LE (605 Nm).
Árak
Az egymotoros, hátsókerék-hajtású alapváltozat 170 LE-s (350 Nm), és 18 749 000 forintos listaárral startol; a kisebb akku jár hozzá. A kétmotoros összkerekesek alapból a nagyobb telepet kapják (325 LE, 605 Nm) és 21 349 000 forintról indul a kínálatuk, kedvezmények nélkül.