Haszonjármű
Új IVECO T-WAY, az off-road haszonjármű
Az Iveco kiegészíti Iveco Way nehézgépjármű sorozatát új off-road teherautójával, amely a Trakker modell leszármazottja és amelyet a legkeményebb feladatokhoz és szélsőséges körülmények közötti használathoz terveztek és gyártanak. Az új Iveco T-WAY-ben mutatkozik be az új HI-TRONIX automatizált sebességváltó, amelynek funkcióit kifejezetten terepen való használathoz fejlesztették. Elődeitől örökölte a nagy szilárdságú létra alvázat, amely 10
Az Iveco kiegészíti Iveco Way nehézgépjármű sorozatát új off-road teherautójával, amely a Trakker modell leszármazottja és amelyet a legkeményebb feladatokhoz és szélsőséges körülmények közötti használathoz terveztek és gyártanak.
Az új Iveco T-WAY-ben mutatkozik be az új HI-TRONIX automatizált sebességváltó, amelynek funkcióit kifejezetten terepen való használathoz fejlesztették. Elődeitől örökölte a nagy szilárdságú létra alvázat, amely 10 mm vastag acélból készül, ezzel kategóriaelső 177 kNm-es csavarodási merevségével. Az első tengely maximális terhelhetősége akár 9 tonna is lehet és az erőátvitel, valamint a teljesítmény maximalizálása érdekében a kerékagy végáttétel a hátsó tengelyeken alapfelszereltség. Az új, nagy teherbírású hátsó felfüggesztés a dupla hátsó tengelyekhez optimalizálja a jármű súlyelosztását és javítja a terepen való teljesítményt is, nagyobb hasmagassággal és jobb terepszögekkel párosítva.
Az Iveco T-WAY az erőátvitelhez és a mellékhajtásokhoz szükséges teljes energiát az Iveco megbízható, 13 literes Cursor 13 motorjával biztosítja, amely akár 510 LE teljesítmény leadására is képes – 10 lóerővel meghaladva a korábbi legerősebb Trakker teljesítményét. Az egyszerűbb kivitelekhez a Cursor 9 motor is elérhető. A motorokhoz választható a régi 12 vagy 16 sebességes HI-TRONIX automatizált sebességváltó is, amely most új funkciókat tartalmaz, kifejezetten a terepen való közlekedéshez. Ezek magukban foglalják a Hill Holder visszagurulás-gátló funkciót a meredek lejtőkön való induláshoz, a „Hintáztatás” módot az elindulás segítéséhez beragadás esetén, valamint a „Kúszás” módot a nagyon alacsony sebességgel való elinduláshoz alapjáraton. A fuvarfeladatok közúti szakaszain az Iveco HICRUISE rendszer tovább növeli a sebességváltó hatékonyságát. Ez magában foglalja a prediktív 3 sebességváltást, a prediktív sebességtartó automatikát és az Eco-Roll (kigurulás) funkciót, amely a jármű tehetetlenségét használja ki lejtőn haladva. Ezen új algoritmusokkal a HI-TRONIX váltó mefelelő sebességváltási stratégiát kínál minden felhasználáshoz.
Az Iveco T-WAY számos új funkcióval, kisebb önsúllyal, új telematikai funkciókkal és digitális szolgáltatásokkal kerül piacra. Új üzemanyagmegtakarítási megoldásokat kínál olyan feladatokhoz, amelyek időnként igénylik az összkerékhajtás (AWD) használatát is: a HI-TRACTION hidrosztatikus hajtásrendszer a 6×4-es alvázas és vontató kivitelekhez elérhető. Automatikusan aktiválódik és 25 km/h sebességhatárig működik, hogy szükség esetén további tapadást biztosítson a hidraulika az első kerekek számára. Magasabb hasznos teherbírást eredményez az alacsonyabb önsúly, ami 325 kg-mal csökkent a Trakkerhez képest, a hátsó dupla tengely felfüggesztésének új kialakításával, amely most már egy egységből áll.
Az Iveco T-WAY széleskörű online összeköttetési lehetőségekkel rendelkezik, amit a WAY termékcsaládban szabványosított Connectivity Box tesz lehetővé. Ez az online összeköttetési rendszer távdiagnosztikát és előre jelezhető karbantartást is kínál és lehetővé teszi a flotta üzemeltetőjének, hogy a maximális hatékonyság érdekében folyamatosan ellenőrizhető legyen minden egyes jármű éppen aktuális műszaki állapota.
A T-WAY alvázas és vontató változataival egyaránt széles hajtáslánc-választékkal elérhető: részleges kerékmeghajtás (PWD – partial wheel drive) a 6×4-es és 8×4-es alvázas és nyergesvontató modelleken, valamint az összkerékhajtás (AWD – all-wheel drive) a 4×4-es és 6×6-os alvázas és vontató, valamint a 8×8-as alvázas változatokon. Az összkerék-meghajtás kínálata kibővült az új 4.000, 4.200 és 4.500 milliméteres tengelytávú modellekkel is, amelyek különleges szállítmányokat is képesek elszállítani az alváz módosítása nélkül. Megújult a kardántengely csomag, amely tartalmaz egy új, nagy teljesítményű szendvics mellékhajtás (PTO) változatot is, ami akár 2300 Nm nyomatékot is nyújthat.
Az Iveco T-WAY vezetőfülkéje áramvonalas, aerodinamikai vonalai megegyeznek az Iveco WAY sorozat kialakításával. Két változatban kapható – AD alacsony fülke és AT közepes fülke normál vagy magas tetővel.
A PWD modelleken új fékrendszer dolgozik első féktárcsákkal, valamint a hátsó tárcsafékekkel és az EBS fékrendszerrel. Minden modell tartalmazza már az új ADAS (Active Driving Assistance System – fejlett vezetéstámogató rendszer) rendszert is, amely magában foglalja az elektronikus stabilitásszabályozást (ESC – electronic stability control) és a sávelhagyás figyelmeztetését (LDW – lane departure warning) is.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Bár a legtöbben nagyjából tisztában vagyunk az autópályán való...

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...