Bemutatók

2019. június 27. csütörtök, 22:36

Extrém körülmények között a Suzuki Jimny - Terepre tör

A legtöbben alighanem úgy vélik, a Jimny vicces divatautó, ami az érzelmekre hajt. Igen, lehet szeretni, mert valóban kedves jelenség, de a látszat csal: a kis Suzuki kőkemény terepjáró. Az Autó júniusi számában tesztelt modellt most extrém próbának vetettük alá, megnézve, hogy valóban bírja-e a terhelést. Ausztriában, a pachfurti Driving Campben jártunk.

Kezdésként az autó kapaszkodó és ereszkedő képességeit vizsgáztattuk. Bemelegítésként többször megmásztuk a “puputevét”, vagyis két dombon haladtunk át, nagyjából 60 és 40 fokos emelkedőkkel és lejtőkkel. Ezután következett az igazi próba, ereszkedés 100 százalékos lejtőn, ami 45 fokos meredekséget jelent. Ezen az úton gyalog már szinte lehetetlen lejönni, de a sípályák között is az extrém feketét jelenti. A Jimny-vel természetesen négykerék-hajtással és a váltót felezőre állítva indultunk el. A lejtmenetvezérlő használatakor tilos bármely pedált érinteni, csak kormányozhatunk – s az eredmény: az elektronikus vezérlés megcsúszás nélkül, biztosan hozta le a gépet. A látvány miatti kezdeti izgulás hamar elmúlt, biztonságban éreztük magunkat az autóban.

A kép csalóka, nem fentről hanem szemből készült… ilyen a 100- os (45 fokos meredekségű) lejtő

Második lépésként a Jimny oldaldőlését teszteltük, a domboldalon végzett szlalomozás közben többször kerültünk közel a “most már tényleg felborul” érzéshez, de a lassítás, illetve a finom lefelé kormányzás szó szerint kihúzott a gödörből.

Három keréken is jól haladt

Végül, hogy ne maradjon poros, vizesárokban vezettük a Jimny-t. A 65 cm-es vízmélység leírva talán nem tűnik soknak, ám ez azt jelenti, hogy jóval a térdünk fölé ér a víz. Ráadásul a szervezők az esőztető berendezésből is locsoltak, továbbá különböző méretű és alakú tereptárgyakat rejtettek el az árok alján, így döcögve, bukdácsolva, de biztosan ért át az autó a “túlpartra”. Mivel órákon keresztül ismételtük a feladatokat a járművekkel, biztosak lehettünk benne, hogy jó a szigetelés, nem kerül víz a rendszerbe és az utastér is teljesen száraz volt a nap végén.

Víz alul és felül

Nem vitás, hogy a Jimny valódi terepjáró, aminek képességeit az átlag autós – nem félünk kimondani – gyakorlatilag soha nem fogja kihasználni.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás