Hírek

2019. február 22. péntek, 20:01

Alapvető fordulat a VW dízelbotrányban - Ítélethozatal előtti megoldást keres a Volkswagen

Az Európán könnyen végigsöprő pereskedéstől tartva, a VW csoport a menekülés lehetőségeit keresi.

Ritka oldalvágással előzte meg a német legfelsőbb bíróság a Volkswagen csoport igyekezetét, hogy álláspontjának védelmére, az utolsó pillanatban, peren kívül rendezze ügyét a dízelbotrány miatt követelőző vásárlóival. A szövetségi bíróságnak ugyan törölnie kellett a február 27-re kiírt tárgyalást, miután a felperes visszavonta panaszát, de a bíróság szokatlan módon hangot adott véleményének elutasítva a Volkswagennek azt az érvelését, hogy az Európai Unió törvénye szerint a csaló szolftver legális volt, és ezért a cégnek nem kell kártérítenie a vásárlóit.

A VW ugyanis megegyezést keresett, hogy elkerülje a legfelsőbb bíróság határozatát, ami nem jött volna jól nekik a panaszok özönében. Mintegy 400 000 vásárló iratkozott fel a VW ellen indított tömegperre.

A Bloomberg szerint a hír berobbanásakor a Volkswagent nem lehetett megszólaltatni és a fejlemények tovább mélyítik a Volkswagenre nehezedő nyomást.

A dízel botrány 2015-ben kezdődött, amikor a VW elismerte, hogy olyan eszközökkel szerelte fel autóit, amelyek észreveszik, hogy a kipufogógázok vizsgálata van folyamatban, és az előírt szintek alá állítja a kipufogógázok összetételét, míg valós körülmények között például a nitrózus gázokból, akár a megengedett értékek negyvenszeresét is a levegőbe fecskendezi.

Az eset világszerte 11 millió dízel autót érint és a szándékos csalás eddig a VW (Audi, Porsche, Seat, Skoda, VW) csoportnak 28 milliárd eurójába került.

Audi, Seat, Skoda, VW tulajdonosok figyelmébe! Legyen pertársaság!

 

Az Autó szerkesztősége segíteni kívánja a levegőszennyezés csökkentésére és a pórul járt, hibás szállítást elszenvedett vagy egyébként érdekelt autósok megsegítésére szerveződő pertársaságot. A társaság elindítása érdekében szeretnénk az érdeklődést megszondázni.

A szervezők az eljárást 500 károsult jelentkezésével, 3000 forintos regisztrációs díjjal (amit pernyertesség esetén visszafizetnének) elindítanák. A társaság a fent leírt német modellt követné, az eljárás költségeit a kártérítésből befolyt teljes összeg meghatározott része fedezné.

Felhívásunk egyelőre kizárólag a hajlandóság felmérését szolgálja, és már csak a levegő tisztaságának védelme miatt is szeretnének, ha ezt a felhívást olvasóink is terjesztenék.

Kérjük, e-mailben ([email protected]) lépjenek kapcsolatba a szerkesztőséggel. Adataikat bizalmasan kezeljük, s amennyiben létrejön a pertársaság, a jelképes, 3000 forintos regisztrációs díjat – a kiküldött, megfelelő értesítésnek megfelelően – akkor kell befizetni. A további részletekről beszámolunk majd.

 

 

 

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás