Hírek

2018. december 20. csütörtök, 06:15

Gyenge novembert zárt az európai autópiac

Novemberben is, zsinórban már a harmadik hónapban, csökkent a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban az egy évvel korábbihoz képest az új károsanyag-kibocsátási mérés bevezetésének következményeként.

Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) jelentése szerint az Európai Unió 28 tagállamában több mint 1,12 millió autót helyeztek forgalomba novemberben, 8 százalékkal kevesebbet mint 1 évvel korábban. Októberben 7,3, szeptemberben pedig 23,5 százalékos csökkenést mértek az augusztusi 31,2 százalékos emelkedés után.    Az idei év első tizenegy hónapjában eladott új autók száma meghaladta a 14 millió 160 ezret, ami 0,8 százalékkal több az egy évvel korábbinál.     Novemberben a legtöbb országban csökkentek az eladások, az öt legnagyobb piac közül Spanyolországban 12,6 százalékkal, Németországban 9,9 százalékkal, Olaszországban 6,3 százalékkal, Franciaországban 4,7 százalékkal, Nagy-Britanniában pedig 3,0 százalékkal esett vissza az új autók száma.

Magyarországon a novemberben értékesített új autók száma éves összevetésben 8,1 százalékkal, 12 369-re csökkent, de a január-novemberi időszakban 126 ezer 910 új autó talált gazdára, ami 20,4 százalékos  éves növekedést takar.

Piaci részesedés szerint sorba állítva a német Volkswagen-csoport, a legnagyobb európai gyártó 10,9 százalékos, a PSA-csoport (Peugeot, Citroen, Opel/Vauxhall, DS) 5,8 százalékos, a francia Renault pedig 16 százalékos visszaesést volt kénytelen elkönyvelni november hónapban. A Renault után következő Fiat-Chrysler eladásai 8,1 százalékkal, a Fordé 8,2 százalékkal, a BMW-é pedig 2,8 százalékkal csökkent, míg a Daimler 3,3 százalékkal, a Toyota pedig 3,8 százalékkal tudta növelni az értékesítést.

Az utóbbi hónapokban tapasztalt visszaesés az új, sokkal szigorúbb emisszió-mérési eljárás (WLTP) bevezetésének tulajdonítható. Szeptember elsejétől már csak a valós üzemi terhelést a korábbi eljárásnál pontosabban modellező WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) károsanyag-kibocsátási teszten áteső új gépjárműveket lehet forgalomba helyezni az EU-ban. Az eljárás bevezetése miatt több autógyártónak le kellett állítania néhány modell értékesítését, mert nem tudta megszerezni az új engedélyeket. Sok fogyasztó éppen emiatt is hozta előre az autóvásárlást, ezért ugrott meg a kereslet a nyári hónapokban.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás