Aktuális
Megbüntették az Audit - Volkswagen dízelbotrány
A német hatóságok az Audit 800 millió eurós bírsággal sújtották, mert a V6-os és V8-as (2004-2018 között gyártott motorjaik) nem feleltek meg a környezetvédelmi előírásoknak és más motorjuk is érintett, így a széles körben használt EA 288 és EA 189-es motorcsalád.
Az Audi elfogadta a döntést és nem fellebbez jelentette ki közleményében a cég és ezzel elismerte felelősségét a törvényben lefektetett előírásoktól eltérő kibocsátási értékekben. A közlemény szól arról is, hogy a bírság az Audi pénzügyi teljesítményét jelentősen befolyásolni fogja. Az Audi tulajdonos Volkswagen-csoportot még a részvényesek támasztotta 8,2 milliárd eurós igény is terheli, de ez a per még évekig elhúzódhat.
Egy hónappal korábban a Volkswagen megvált a dízel csalásban közreműködéssel gyanúsított és ezért őrizetbe vett, Audi igazgató Rupert Stadlertől. A VW csoportot egyébként még júniusban büntették meg 1 milliárd euróra a 2015-ben kirobbant szennyezési botrány miatt, mert a brunswicki ügyészek úgy találták, hogy a cég, szennyező autók millióit szabadította az utakra. Szennyező négyhengeres motorokat fejlesztettek ki és adtak el, és a müncheni ügyészek időközben azt is elkezdték vizsgálni, hogy hasonló bírság jár-e az Audinak is.
A Volkswagen dízelbotrány 2015-ben robbant ki, amikor a VW-csoport elismerte, hogy 11 millió autót, olyan csaló szoftverrel dobott a piacra, ami az autó normál használatakor jószerivel teljesen kiiktatja a katalizátor rendszert, nitrózus gázokból például, akár az előírt érték negyvenszeresét lövellve a levegőbe.
Az összefoglaló értékelések szerint a VW-csoportot sújtó büntetések, visszavásárlások, átszerelések eddig mintegy 27 milliárd eurójába került a cégnek.
Az Audi legutóbbi 800 millió eurós büntetéséből 5 milliót tesz ki az előírások megsértése miatt felrótt összeg, a maradékot pedig a megfelelő katalizátor kialakítás megspórolása miatt keletkezett jogtalan haszonszerzésért kell befizetni.
A Volkswagen csoport büntetéseinek még messze nincs vége, Európa nagy részében jelentős követelésekért szállnak csatába a csoport vásárlói, csoportos perekbe tömörülve.
Audi, Seat, Skoda, VW tulajdonosok figyelmébe!
Legyen pertársaság!
Az Autó szerkesztősége segíteni kívánja a levegőszennyezés csökkentésére és a pórul járt, hibás szállítást elszenvedett vagy egyébként érdekelt autósok megsegítésére szerveződő pertársaságot. A társaság elindítása érdekében szeretnénk az érdeklődést megszondázni.
A szervezők az eljárást 500 károsult jelentkezésével, 3000 forintos regisztrációs díjjal (amit pernyertesség esetén visszafizetnének) elindítanák. A társaság a fent leírt német modellt követné, az eljárás költségeit a kártérítésből befolyt teljes összeg meghatározott része fedezné.
Felhívásunk egyelőre kizárólag a hajlandóság felmérését szolgálja, és már csak a levegő tisztaságának védelme miatt is szeretnének, ha ezt a felhívást olvasóink is terjesztenék.
Kérjük, e-mailben ([email protected]) lépjenek kapcsolatba a szerkesztőséggel. Adataikat bizalmasan kezeljük, s amennyiben létrejön a pertársaság, a jelképes, 3000 forintos regisztrációs díjat – a kiküldött, megfelelő értesítésnek megfelelően – akkor kell befizetni. A további részletekről beszámolunk majd.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...