Hírek

2018. július 11. szerda, 08:50

Leállította egy dízelmotorjának szállítását a Daimler

A Daimler AG leállította egy tehergépjármű-dízelmotor szállítását, mivel bizonyos terhelési kondíciók mellett nitrogén-oxid-kibocsátása meghaladta a megengedett értéket.

A Bild am Sonntag magazin cikkére reagálva a Daimler közölte, az ügyről tájékoztatta a szövetségi gépjármű-felügyeletet és “konstruktív” tárgyalásokat folytat a megoldásról.     A Bild am Sonntag beszámolója szerint a Daimler által végzett tesztek kimutatták, hogy az OM 501-es típusú tehergépjármű-dízelmotor vezérlőszoftvere bizonyos terhelési helyzetekben leállítja az AdBlue emissziócsökkentő adalék befecskendezését.

A Daimler közleménye viszont leszögezi, hogy a lap beszámolója félrevezető, mivel a vezérlőszoftver csak olyan “szokatlan” üzemi körülmények közepette állítja le az AdBlue adalék befecskendezését, mint például amikor a motor biodízel üzemanyagon fut. Ilyen esetekben ugyanis ammónia képződésével kell számolni, ami a levegőben nagyobb koncentrációban már légzési irritációt okozhat.    “Az előírt tesztek kimutatták, hogy egyes elszigetelt esetekben az Euro V normás hathengeres nehéztehergépjármű-motor a megengedettnél valamivel több nitrogén-oxidot bocsát ki” – fogalmaz a közlemény, hozzátéve, hogy az vizsgálati eredményeket tüzetes elemzésnek vetették alá és a megállapításokról június végén tájékoztatták az illetékes hatóságot, a szövetségi gépjármű-felügyeletet.

A szóban forgó motort 2013-ig építették be az Európában értékesített Mercedes-Benz teherautókba, azóta viszont csak Európán kívül értékesített járművekbe szerelték be.     “A technikai jellegű probléma rendezéséig a motorok kiszállítását merő elővigyázatosságból átmenetileg leállítottuk” – írja a Daimler.

 

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A Renault Trucks 2021 évi fejlesztései

Változik a dizájn, megújul a kormányoszlop, az ülések, és...

Haszonjárműként kapható újra a Suzuki Jimny

2020-ban a szigorodó európai károsanyag-kibocsátási szabályozás miatt a japán...

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás