Hírek
Megint az olaszok! - Az Év Motorjai 2018
Az idei már a 20. Nemzetközi Év Motorja díj, a megmérettetésen minden évben, hagyományosan a világ összes olyan személyautó-motorja – vagy kialakítástól függően komplett hajtáslánca – indul, amit legalább két országban forgalmaznak.
A listából két szavazási körben kerül ki a fődíjas, a nyolc hengerűrtartalom-kategórián és az ezek nyertesei közül megszavazott abszolút győztesen, azaz a fődíjason kívül az 68 tagú világzsűri (Magyarországot 2006-óta főszerkesztőnk, Szécsényi Gábor képviseli) minden évben megválasztja a legjobb sportmotort a legjobb elektromos hajtást és a „legzöldebb” hajtásláncot is.

Az Év Motorjai 2018: a fődíjas akárcsak tavaly, és tavalyelőtt, a Ferrari V8-asa lett. Immár 670 és 720 LE-vel is készül
A legjobb új motor kategóriájában mindig kizárólag az elmúlt év újdonságai indulhatnak, idén itt a Ferrari Superamerica 6,5 l-es szívó V12-ese (800 LE) győzött. A legjobb sportmotor (akárcsak tavaly és tavalyelőtt) a Ferrari 3,9 l-es duplaturbós V8-asa lett (670, és 720 LE), és az abszolút győztesnek járó Nemzetközi Év Motorja címet is újból ez a gép vitte el, hatalmas pontfölénnyel. A zöld, és az elektromos hajtások között a Tesla tisztán elektromos, kétmotoros hajtáslánca, a P100D (773 LE) diadalmaskodott.

A két villanymotoros Tesla P100D hajtáslánc összteljesítménye 773 LE, hatótávja pedig akár 613 km is lehet
Az Év Motorjai 2018 | |||
Kategória | Név | Felépítés | Teljesítmény |
1,0 liter alatt | Volkswagen 1.0 TSI | S3 benzin, közvetlen befecskendezés, turbó
| 95-115 LE |
1,0-1,4 literig | Peugeot-Citroën 1.2 Turbo | S3 benzin, közvetlen befecskendezés, turbó
| 110-130 LE |
1,4-1,8 literig | BMW 1.5 Turbo + villanymotor | S3 benzin, közvetlen befecskendezés, turbó + villanymotor
| 374 LE |
1,8-2,0 literig | Porsche 2.0 Turbo | B4 benzin, közvetlen befecskendezés, turbó
| 300 LE |
2,0-2,5 literig | Audi 2.5 TFSI | S5 benzin, közvetlen befecskendezés, turbó | 405 LE |
2,5-3,0 literig | Porsche 3.0 Biturbo | B6 benzin, közvetlen befecskendezés, két turbó | 370 LE |
3,0-4,0 literig | Ferrari 3.9 biturbo V8 | V8 benzin, közvetlen befecskendezés, két turbó | 670-720 LE |
4,0 liter felett | Ferrari 6.5 V12 | V12 benzin, közvetlen befecskendezés | 800 LE |
A legjobb sportmotor | Ferrari 3.9 biturbo V8 | V8 benzin, közvetlen befecskendezés, két turbó | 670-720 LE |
A legjobb „zöld” motor | Tesla P100D | Két villanymotor | 773 LE |
A legjobb új motor | Ferrari 6.5 V12 | V12 benzin, közvetlen befecskendezés
| 800 LE |
A legjobb elektromos hajtás | Tesla P100D | Két villanymotor | 773 LE |
A Nemzetközi Év Motorja 2018 | Ferrari 3.9 biturbo V8 | V8 benzin, közvetlen befecskendezés, két turbó | 670-720 LE |
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...