Haszonjármű

2018. május 3. csütörtök, 05:14

Haszonbemutató: Still RX 20 villástargonca - Felvillanyoz

A villástargonca nem tipikusan autós téma, de ha elektromos hajtású és lítiumionos az akkuja már izgalmasabb…

Az RX20-as többféle hátsó futómű kialakítással készül

Az RX 20-as elődjét 2005-ben mutatta be a Still, eddig több mint 80 000 kelt el belőle – itthon több autógyár és autóipari beszállító is használja. A mostani frissítéssel megnőtt a lábtér, a fel-, és leszállás biztonságát nagy fogantyú, csúszásgátlós gumiszőnyeg és megfogható lépcsőperem javítja. Szélesebb lett az ajtónyílás és a fejér is nőtt, a műanyag burkolóelemeket fémekre cserélték, a műszerfal és a kezelőszervek karctűrők, az ülés állítható és fűthető, van rádió, és pohártartó is. Az új RX 20 családja 13 tagú – hét háromkerekűből és hat négykerekűből áll, 1,4 és 2 tonna közötti teherbírással; mindegyik alkalmas kültéri használatra is, végsebességük 20 km/h.

A műszerfal és a kezelőszervek burkolata karcálló, a fülke nagyobb, mint volt

Teljesítményük semmiben nem marad el a belsőégésű motoros változatokétól: az RX 20-16L, 1,6 tonna rakományt akár 5,9 m magasra emel 0,53 m/s emelési sebességgel! Hogy a kezelő mindig lássa hová rakja a terhet, az RX 20-as nemcsak teleszkópos, hanem háromszoros emelőoszloppal is megrendelhető.

A 49 kWh-s akkucsomag cseréje gyors és egyszerű

A targoncában három, háromfázisú villanymotor dolgozik, az emelő gépé egy 15, a hajtásé két 9 LE-s, a maximális emelkedő 20 százalékos, a lítiumionos akkucsomag 49 kWh-s. Az oldalanként egy-egy hajtó motort egybeépítették az első tengellyel, a lamellás fék középen, a két motor között dolgozik. Az akkupakk cseréje gyors, csak öt perc és egy másik targonca kell hozzá.

Biró Csongor

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás