Hírek

2018. április 5. csütörtök, 09:00

Egyesíti autómegosztó szolgáltatását a BMW és a Daimler

Összevonja autómegosztó vállalkozásait és egyesíti a többi nagyvárosi mobilitási szolgáltatását a BMW és a Daimler – közölte a két német autóipari csoport.

A közlemény szerint egy vállalatba és egyetlen közös nagyvárosi közlekedési szolgáltatási “ökoszisztémába” vonják össze a BMW DriveNow és a Daimler Car2Go nevű autómegosztó szolgáltatását, valamint a két cégcsoport érdekeltségébe tartozó közlekedési, illetve taxi- és sofőrrendelő okostelefon-alkalmazásokat (moovel, ReachNow, mytaxi, Chauffeur Privé, Clever Taxi, Beat), a parkolóhely-kereső és parkolásidíj-fizetési szolgáltatásokat (ParkNow, Parkmobile), továbbá az elektromos meghajtású kocsik töltését támogató szolgáltatásokat (ChargeNow, Digital Charging Solutions).

Az összeolvadással egy nagyjából 40 millió ügyfelet kiszolgáló, 20 ezer autóval és több mint 140 ezer elektromos töltőállomással rendelkező vállalkozás alakul ki, amelynek súlypontja Európában van. Az első német kommentárok szerint a BMW és a Daimler arra számít, hogy együtt jobb esélyekkel vehetik fel a versenyt a nagyvárosi közlekedés új szereplőivel. Elsősorban a sofőrszolgálatokkal, mint az Európában terjeszkedő amerikai Uber és a kínai Didi, amelyek flottája a belátható jövőben önvezető kocsikból állhat, és jelentős részt szakíthat ki a piacból.

“Az autógyártás úttörőiként nem engedjük át másnak a terepet, amikor a városi mobilitás jövőjéről van szó” – emelte ki a közlemény szerint Dieter Zetsche, a Daimler igazgatótanácsának elnöke. Hozzátette, hogy a városokban egyre többen lesznek olyanok, akik nem akarnak saját autót, de “nagyon mobilisak” akarnak lenni. Nekik fejlesztik ki “az urbánus mobilitás egyedülálló, fenntartható ökoszisztémáját”, amelyben ötvözik a két társaság szakértelmét és tapasztalatát.

Harald Krüger, a BMW igazgatóságának elnöke kiemelte, hogy a szolgáltatások egyesítésével az ügyfelek elindulhatnak a “mobilitás digitális, és károsanyag-kibocsátástól mentes jövője” felé.

A Handelsblatt című üzleti lap becslése szerint a két csoport 50-50 százalékos tulajdonában lévő új vállalkozás értéke meghaladhatja az egymilliárd eurót (312 milliárd forint). Létrehozásához még meg kell szerezni a versenyfelügyeleti hatóságok engedélyét.

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás