Újautó

2018. március 12. hétfő, 08:54

Tuningteszt: Seat Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive FR - Mindenes?

Az Ateca kínálatában újdonság a 2,0 l-es TSI benzies. FR kivitelben a sportos vonásait hangsúlyozza.

A sportosságot fényezett kerékívek, LED-fények, FR karosszériaelemek, légterelők, megkettőzött és persze krómozott kipufogóvégek mutatják. Sok a fényes keret kívül-belül. Az utastérben a pedálok, a pirossal varrott kormánybőr és a fekete Alcantarával burkolt első ülések is a sportosság sajátjai. Az ülések a középtermetűeknek kényelmesek, oldaltartásuk határozott, de nem nyomakodó. Elegendő a távolság a vállak között és a fejek fölött, bő a hátul utazók térdhelye is. Az ajtóbelsők és a nagy üveget övező tető fekete borítása némi egyhangúságot sugároz. A sokfunkciós kormányt öröm forgatni, igaz, sokat nem lehet, mindössze 2,1 kört tesz meg a végpontok között. A progresszív áttételű kormány parkoláskor és szerpentinen kanyarogva egyaránt pontosan és gyorsan követi a szándékot. Országúton is jól irányítható az autó, a karosszéria szilárdan tartja magát, viselkedése ilyenkor ad értelmet a futómű és az alacsony gumik úthiba-érzékenységének. A jó útkövetés annál is dicséretesebb, mert a 19 centis hasmagasság a terepjárást és nem az útra lapulást szolgálja. Szolidan durva terepen könnyen elboldogul az autó. A városban zavaró úti hibajelzés az országúton kellemes siklássá válik, az egyenesfutás kifogástalan. Az alsó-középméretű SUV mozgatása nem okoz gondot a 190 LE-s motornak, sportos a közel 8 másodperces 0–100 gyorsulási érték. Meggyőző az erős gázadásra felerősödő motorhang és a 320 Nm-es nyomaték, ami már alacsony fordulatszámon kibomlik, és minden helyzetben bőséggel áll rendelkezésre. Az alaphelyzetben az első kerekeket forgató nyomatékból az ESP jele alapján akár 50 százalékban is jut a hátsóknak, a lamellás kuplungos összkerékhajtás a kerekek kipörgését megelőzve, gyorsan lép működésbe. A nyomatékgazdálkodást hatféle helyzetre felkészült vezetésimód-kapcsoló segíti. Takarékos állásban ráérősen kapcsolgat, alacsonyan tartja a fordulatot, akár 1200-on is elporoszkál. A hétfokozatú, kézzel a kormányról is pöcögtethető duplakuplungos robot gyorsan, simán, beavatkozás nélkül is értelmesen kapcsol. Sport helyzetben két fokozattal is visszalép, ha kell. Eco állásban 2000 körül kapcsolgat, dinamikus közlekedéssel 4000 táján lép magasabb fokozatba. A kapcsolások simák és gyorsak.

A drága, kis híján tízmilliós autó jól felszerelt. Fontosabb szériatartozéka a színes érintőképernyő, a multifunkciós bőrkormány, a LED-világítás, a kétzónás automata klíma, az automatikus fényszórókapcsolás és ablaktörlő, a tolatókamera, a parkolóradar, a nyolc légzsák, a frontassist vészfék funkcióval, a könnyűfém felnik és a négy év garancia. A sokfunkciós Seat fogyasztása városban 10 l/100 km fölötti, vegyes tesztátlagunk 8,2 l.

F. A.

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Mazda CX-5 – Csendes finomság

A CX-5 már 2017-óta fut az utakon, az idei...

Már rendelhető a bZ4X, a Toyota első akkumulátoros elektromos modellje

A Toyota új bZ – beyond Zero – almárkájának...

Magyarországon is bemutatkozik az MG

Három modell forgalmazásával kezdi meg hazai tevékenységét a kínai...

Hangos Az Autó! – 5. rész

Letölthető és hallgatható podcast mellékletünk aktuális, júniusi adása.

Hangos Az Autó! – 4. rész

A 4. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás