Hírek
Légiség - Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet
Magyarországon járt a Mercedes-Maybach tanulmányautója.
A Maybachot 1909-ben Wilhelm Maybach a Daimler Motoren Gesellschaft (DMG) egykori műszaki igazgatója alapította, fiával, a cég 1912-ig a léghajókat építő Luftschiffbau Zeppelin leányvállalataként működött. A neve később Maybach Motorenbau-ra változott, innen ered a dupla M-mes logó. A fő profil a motorfejlesztés volt, a Maybach gépek Zeppelin léghajókat, később mozdonyokat, harci repülőgépeket, és hajókat is mozgattak, a vállalatnak a második világháború idején, a németek tankfejlesztéseiben is főszerep jutott: a közép- és nehézkategóriás páncélosokba – köztük Panzer II-esekbe és a híres Tigrisekbe is – az ő motorjaikat szerelték. Autót először 1919-ben tanulmányként, W1 jelzéssel készített a vállalat, első megvásárolható modelljét pedig csak 1921-ben, Berlinben mutatta be. A német Rolls-Royce-ként is emlegetett luxusmárka az 1940-es évekig tündökölt, önállósága pedig 1960-ig tartott, amikor a Daimler-Benz felvásárolta, – autók nélkül a Maybach fénye hamar kihunyt. A Daimler csak 2002-ben lépett: az akkori W220-as S-osztály alapjain, újra Maybach néven dobta piacra a normál tengelytávú 57-es és a hosszított 62-es modellt, de a tehetősek egyikért sem lelkesedtek igazán. A veszteséges üzletnek 2010-ben vetett véget a Mercedes – a Maybach felirat ma sz S-osztály legfényűzőbb kiviteleit jelöli. Hogy mi volt a kudarc oka? Talán a túl sokáig tetszhalott márkanév, talán az S-osztály túl közeli formai rokonsága, de Mercedes most új utat választott…
A Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet tanulmány a korábbi kupé nyitott kiadása. A tervezők az 1930-as évek art déco stílusából, és olyan klasszikus, fényűző típusok formáiból merítettek, mint a Mercedes 500/540 K és a Maybach SW38. A csónakszerű, tengerkékre fényezett karosszéria 5,7 m-re nyújtózik, az extra hosszú gépház (ami valójában csomagtér) mögött csupán kétszemélyes a kabin, a far pedig akár egy jacht napozófedélzete, elkeskenyedik. Az arányok főúriak, 2,1 m a szélesség és csak 1,34 m a magasság! A központi csavaros, egyedi felnik 24 colosak (!), az autó fotón is monumentális, élőben mégsem nyomasztó, mert minden porcikájából sugárzik az elegancia. Az utastér igazi mesevilág: a szélvédő alatti vetített műszeregység az ajtókra is felkúszik, de a kormány mögé régies hatású, sárga-arany tónusban pompázó analóg kijelzőket is ültettek.
A kagylóülések formái egységet alkotnak az ajtóburkolatokkal, a fehér bőrhuzatot nyomott intás, kéken világító (!) Mercedes-logók díszítik. Minden érintéssel és hangvezérléssel irányítható, és maga az autó is üzemképes. Kerekenként egy villanymotor hajtja – ezzel adott az intelligens összkerékhajtás -, a rendszerteljesítmény 750 LE: állásból 100-ra 5,0 s a sprintidő, a végsebességet pedig elektronika stoppolja 250-nél. A hatótáv (az NEDC szabvány szerint) 500 km, az egyenáramú, 350 kW teljesítményű szupergyors töltéssel öt perc alatt 100 km-nyi energia pumpálható az alacsony súlypont miatt a padlóba süllyesztett akkukba.
A Maybach 6 tanulmányok gyártásáról egyelőre nincs szó, az mindenesetre biztató, hogy a Mercedes nem felejtette el a márkát, sőt luxusautóinak ígéretes jövőképét próbálja általa megmutatni.
Krepsz Zoltán
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...