Bemutatók
Bemutató: Range Rover Velar - Felár
Szerb kollégánk, Mladen Alvirovic, a SAT Plus magazin főszerkesztője Norvégiában vezette a britek új luxusterepjáróját.
Alumínium padlólemezén a Jaguar F-Pace-szel osztozik a méreteiben (4803x2032x1636 mm, tengelytáv 2874 mm) az Evoque és a Range Rover Sport közé passzoló, jelentős részben könnyűfém szerkezetű Velar – a név az első Range Rover prototípusé volt egykor. A kilincseket a karosszériába süllyesztették – a teszten mínusz 20 fokban, négy centis jégréteg alatt is jól működtek -, az alufelnik 18-22 colosak. Az alapkivitel mellett sportosabb kiállású R-Dynamic is választható, a kéttónusú fényezés feláras. Az utastér a külső letisztultságát követi, a műszerek pluszpénzért 12,3 colos vetített panelen jelennek meg, a középkonzolra két, egyenként 10,0 colos érintőképernyőt tettek, ezeken osztottan kezelhető az infotainment. A luxus határtalan, van head-up display, az ülések hűthetők, fűthetők, masszázzsal kényeztethetnek, a légkondi négyzónás, az 1600 W-os Meridian hifi 23 hangszóróból szól. Hátul 40:20:40 arányban osztottak az ülések, a csomagtér 558 és 1731 l között variálható.
Komoly a lemezek alatti technika, a Velar igazi terepjáró. Vezetősegédekből a ma ismert rendszerek szinte teljes választéka elérhető, a lejtmenetvezérlő alapáras, a drágább (és légrugós) modellekben az All Terrain Progress Control terepen is önállóan vezet, a gázlómélység 650 mm. A felfüggesztés elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink, a fékek belső hűtésű tárcsák. Alapáras a lamellás kuplungos összkerékhajtás, a legerősebb változatokhoz aktív, zárható hátsó differenciálmű rendelhető. A hattagú, kizárólag közvetlen befecskendezéses, turbós, vagy kompresszoros motorválaszték a Jaguartól jön. A 2,0 l-es, négyhengeres Si4 benzines 250 vagy 300 LE-s lehet, a V6-os, kompresszoros Si6 380 LE-t tud. A 2,0 l-es dízel teljesítménye 180 vagy 240 LE, a PSA-Ford származék 3,0 l-es, duplaturbós V6-os SD6 kerek 300 LE-t szolgáltat. Ez utóbbihoz és a 380 LE-s benzineshez alapból jár a szintszabályzós légrugózás (adaptív csillapítással) – a kényelmesebb beszálláshoz az ilyen Velar ajtónyitásra 40 mm-t süllyeszt. Kézi sebességváltó nincs, csak nyolcfokozatú, kormányról is pöcögtethető bolygóműves automata.
A Standard és az R-Dynamic bázismodellek felett háromlépcsős a kínálat (S, SE, HSE), alapból többek között hat légzsák, Isofix, féknyomástartó (dombsegéd), lejtmenetvezérlő, LED-es fényszórók, kulcsnélküli bejutás, sebességhatárolós tempomat, hátsó parkolóradar, sávtartó, eső- és fényszenzor, és kétzónás automata légkondi is jár.
A Range Rover Velar már Magyarországon is megrendelhető, a legolcsóbb benzines (250 LE) 19 705 000, az induló dízel (180 LE) 19 655 000 forinttól vihető el.
(Mladen Alvirovic beszámolója alapján)
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

A Toyota új bZ – beyond Zero – almárkájának...

Három modell forgalmazásával kezdi meg hazai tevékenységét a kínai...