Bemutatók
Villamos vonalak - Bemutató: Volkswagen Golf GTE és e-Golf
A hetedik Golf generáció ráncfelvarrása elérte a benzin-elektromos hibridet és a villanymotorost is.
A nyolcas Golf 2019 előtt nem jön, muszáj volt hát, az eladások alapján egyelőre a piaci szőnyeg szélén álló e-Golfot és a konnektorból tölthető plug-in hibrid GTE-t is felfrissíteni – mindkettő 2014-ben debütált. Az általános dolgokról bővebben már írtunk (Az Autó 2017/4), így csak dióhéjban: mostantól minden Golfhoz jár a LED-es nappali menetfény és a LED-es hátsó világítás, a hét légzsák, a fedélzeti számítógép, a légkondi, az elektromos rögzítőfék és az elgurulás gátló is, műszereik pedig vetítettek. A tisztán elektromos hajtású e-Golfban a teljes hajtáslánc is megújult, a korábbi 115 LE-s, állandó mágneses szinkronmotor teljesítménye 136 LE-re, nyomatéka 270-ről 290 Nm-re nőtt. A tengelyek közé ültetett lítiumionos, 27 modulos, 323 V-os akkupakk nehéz (345 kg), de a korábbi 24,2 kWh-s kapacitást 35,8-ra tornázták fel. Mindez a hatótáv növelését szolgálja, a gyár szerint ideális esetben két töltés között 300 km-t is meg tud tenni a villany-Golf. Hagyományos sebességváltó változatlanul nincs, csupán egyetlen fix áttétel, a menetirányváltó kar a DSG váltók markolatát hordja, B állásában sokkal hatékonyabb a motorék (ilyenkor a féklámpákat is felvillantja a Golf) és a visszatöltés is. 2,3 kW-os (általános hálózati) töltőről 17 óráig tart a „teletank”, nagyobb teljesítménnyel (7,2 kW) elég szűk 5 és fél óra is, gyorstöltővel (egyenáram, 40 kW) pedig 45 perc alatt pumpálható 80%-ra az akku. Az üresen is 1,6 tonnás e-Golf nehezebb hagyományos testvéreinél, de teljes értékű ötszemélyes kompakt: jól gyorsul (0-100 km/h: 9,6 s), csomagtere 341-1231 l közötti, fogyasztása 12,7 kWh/100 km.
A hibrid GTE a sportos GTI megjelenését hordja, 204 LE-s (350 Nm) rendszerteljesítményét 1,4-es, turbós, startstopos – az indítómotort 2,5 kW-os generátorával helyettesítő – TSI benzinmotor (150 LE) és 102 LE-s villanymotor adja össze. A lítiumionos akku itt csak 8,7 kWh-s – utcai 3,6 kW-os töltőről 2 óra 15 perc alatt megetethető -, így maximum 50 km a tisztán elektromos hatótáv. Hátrány, hogy az akku elhelyezése miatt a Golfok között ennek a legkisebb a csomagtere (272-1162 l). A többféle menetprogrammal járatható GTE menetteljesítményei a régiek (0-100 km/h: 7,6 s, 222 km/h), váltója is maradt hatfokozatú – erősebb motorféket és visszatöltést adó B (Brake) állással kiegészített – duplakuplungos automata; vegyes fogyasztása az EU-ciklusos laboradatok szerint benzinből 1,6 l, áramból 11,4 kWh is lehet 100 km-en. Újdonság, hogy a navigáció egy szoftverrel (opció) a megadott útvonalon képes előre kalkulálni a domborzattal, és a forgalommal, így optimalizálja a hajtáslánc működését.
Az új e-Golf és a GTE a többi Golffal együtt már itthon is megrendelhető, előbbi szűk 11,5, utóbbi 12,3 millió forinttól.
KZ
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

A WTCR világkupa 2019. évi bajnoka 2022-ben az elektromos...

Magyarországon először nyílik Mercedes-Benz luxury showroom, a Pappas Auto...