Újautó

2017. június 30. péntek, 05:28

Tesztnapló: Dacia Logan MCV 0.9 TCe Arctic - Űrmérték

A kis turbós benzinmotorhoz csúcsfelszereltség jár, de az MCV még így is olcsó családi kombi.

A méretek nem változtak, de a modellfrissítés új hűtőmaszkot, négyküllős kormányt, az Arcticnál alapból ködfényszórós lökhárítót, és LED menetfényes halogén fényszórókat hozott.

Karosszéria, utastér

A küszöbök felett műanyag védi a karosszériát, az illesztési hézagok nagyok és nem is mindenhol egyenletesek. A tágra nyíló ajtók határolói gyengék (kiszállásnál könnyen kivágódnak); a beszállás kényelmes, az egyenes tetővonal miatt hátul sincs veszélyben a fej. Az állítható magasságú, rövid ülőlapú (480 mm) vezetőülés sokat mozog, de nincs deréktámasza, és gyenge az oldaltartása is, hosszú úton megfájdulhat a hát. A csak fel-le állítható kormányoszloppal nehéz belőni az ideális vezetői pozíciót. Az A-oszlopok vaskosak, de a kilátás összességében – a nagy üvegfelületek miatt – körkörösen jó, tolatókamerát csak a feláras, navigációs infotainmenttel kaphat az MCV, és a radarok is fizetősek. A hely minden irányban elég, kacatokat szórni nem sok helyre lehet (ajtózsebek, pohártartó), de szokatlanul nagy a megvilágított kesztyűtartó. A kopogósan kemény, helyenként pontatlanul illesztett és itt-ott sorjás, ám rossz úton sem zörgő műszerfal új dekoreleme a karbonutánzat (ilyen az ajtóbehúzó is), az első elektromos ablakemelők kapcsolói az ajtókra kerültek, de a hátsó üvegek továbbra is a középkonzolról mozgathatók. Zavaró, hogy az ablaktörlőnek nincs gyorstörlő funkciója, mindig kattintani kell a bajuszkapcsolón. Átlagos alkattal (185 cm) hátul is bőven méri a láb- és fejteret a Logan, nem magas a padlómerevítő púp; két felnőtt és középen egy gyerek hosszabb távon sem szorong, holmijukat kenguruzsebek és az elsőknél kisebb ajtózsebek nyelik el. A csomagtér alapból is 573 l-es, osztott támladöntéssel másfél köbméternél nagyobbra nő.

Motor, erőátvitel

A háromhengeres, közvetlen befecskendezéses, startstopos turbós benzines alapjáraton finoman remegteti a kormányt, berregő hangja csak 3000/perc fölött erősödik fel. A turbólyuk 2000 alatt szakadéknyi (hidegen itt rángatásra is hajlamos a motor), a gázreakció csak 2500 környékén válik élénkké. Az ötfokozatú váltó karja hosszú utakat jár be, néha akadozva; a fordulatszám 90 km/h-nál 2250, 130-nál 3250/perc. Autópályán nincs komoly erőtartalék, a gyorsításhoz vissza kell kapcsolni. A tesztfogyasztás 6,1 l/100 km-re jött ki, háromnegyed részben városi használatban.

Vezetés, menettulajdonságok

Alig egytonnás saját tömegével az MCV nem vasalja ki az úthibákat, ám az elöl McPherson, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés rugóútjai kényelmesen hosszúak, és a csillapítás sem feszes – így rossz burkolaton sincsenek durva felütések. A kátyútűrő hangolás – amibe besegítenek a ballonos, 185/65-ös gumik is – hátránya, hogy kanyarban nagyot billen a kasztni, hirtelen terhelésváltásra pedig beleng a far. A 3,2 fordulatos, középállásában nagy holtjátékú, gyenge visszajelzésű villanyszervós kormánnyal nem igazán közvetlen az irányítás; a fékerő pontosan adagolható, az elöl tárcsás, hátul dobos rendszer hatékony. A menetzajok (főleg a gördülés) autópályán már hangosak.

Felszereltség

Az Arctic 3 049 000 forintos alapárában benne van a négy légzsák, a két hátsó Isofix, a féknyomástartó, a távirányítós központi zár, az első ködfény, a manuális légkondi, a fedélzeti számítógép, az első ablakok és a fűthető tükrök elektromos mozgatása, az osztottan dönthető hátsó támla, a kormányoszlopról vezérelhető audio (rádió/CD/MP3/USB) és a Bluetooth kihangosító is. Az extrák nem drágák, a tempomatért és a tolatóradarért 50-50, a navis infotainmentért 75 000 forintot kérnek.

Összegzés

Tágas, hatalmas csomagterű, kellőképpen felszerelt családi kombi kényelmes felfüggesztéssel, verhetetlen áron.

KZ

 

 

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A Renault Trucks 2021 évi fejlesztései

Változik a dizájn, megújul a kormányoszlop, az ülések, és...

Haszonjárműként kapható újra a Suzuki Jimny

2020-ban a szigorodó európai károsanyag-kibocsátási szabályozás miatt a japán...

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás