Haszonjármű

2017. május 19. péntek, 05:24

Járműpremierek a gázautó-konferencián

 Az V. CNG&LNG Szakmai Konferencia és Járműipari kiállításon először mutatkozott be Magyarországon az új Iveco Stralis NP LNG nyergesvontató, valamint itt volt először látható az új Audi A4 g-tron személyautó is. Ugyancsak a konferencián derült ki, milyen is lesz a jövő Ikarusa.

Az idei jubileumi gázkonferencián került sor az Iveco NP Stralis LNG nyergesvontató premierjére, valamint itt tekinthették meg elsőként az Audi A4 g-tront is.

Az Iveco által fejlesztett cseppfolyósított földgázzal üzemelő nyergesvontató jelentős, 1500 kilométert meghaladó hatótávval rendelkezik, ennek köszönhetően ez a típus képviseli a jövőt a környezetbarát és hatékony távolsági áruszállítás területén. Az NP-ben dolgozó új erőforrás teljesítménye 400 lóerő, nyomatéka pedig 1700 Newtonméter amely már megfelel a hasonló lökettérfogatú dízelmotorok paramétereinek és ezen érték 17%-kal magasabb, mint a legjobb gázüzemű versenytársaké.

Németországban már megkezdődött az új Audi A4 Avant g-tron és az A5 g-tron CNG-személyautók értékesítése. A konszern legújabb földgázzal hajtott modelljeinek motorja Győrben készül. Az erőforrás fejlesztésében magyar mérnökök is részt vettek. A jármű motorjának alapja 2.0 TFSI, melyben az égési folyamat hatékonyságát az Audi mérnökei tovább optimalizálták. A turbófeltöltővel ellátott motor 170 lóerős teljesítménnyel rendelkezik, maximális nyomatéka 270 Nm, amely már 1650 percenkénti fordulatszámtól rendelkezésre áll. Az új Audi A4 Avant g-tron 4 kilogrammnál is kevesebb CNG-t fogyaszt 100 kilométerenként. Az új Audi gáztartálya 19 kg gáz tárolására képes, ez több mint 500 kilométeres hatótávra elegendő. Amikor a gázmennyiség 0,6 kg illetve a gáznyomás 10 bar alá csökken, a vezérlés automatikusan átvált benzinüzemre, mely további sok száz kilométer megszakításmentes haladást biztosít.

Az Audi Hungaria járműhajtás fejlesztési területe Ingolstadttal szoros együttműködésben dolgozott az első Audi által fejlesztett gázüzemű szériamotoron. A járműhajtás fejlesztés immár 16 éve támogatja Győrben új motorok termékfelfutását és a sorozatgyártást. Jelenleg 230 mérnök és munkatárs dolgozik különböző fejlesztési projekteken, mint például motorvariánsok fejlesztése, súrlódásoptimalizálás és motorakusztikai vizsgálatok.

Az V. CNG&LNG konferencia látogatói hallhattak először a készülő Ikarus 127 LNG autóbuszról, amely egy cseppfolyósított földgázzal hajtott autóbusz lesz. A városi felhasználásra tervezett 12,7 méter hosszú autóbusz 500 kilométert meghaladó hatótávolsággal fog rendelkezni. A jármű hajtásáról a Cummins híres ISLG erőforrása gondoskodik 300 lóerős teljesítménnyel. A busz nem csak sokkal csendesebb, korommentes és szinte teljesen NOx mentes közlekedést tesz lehetővé, de a környezetbarát üzem alacsony üzemeltetési költséggel is társul, miközben a vételára sem rugaszkodik el a dízel buszok színvonalától.

Comments

comments

Címkék: , , , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Oktatás a Magyar Autóklub vezetéstechnikai pályáján (x)

Hasznos és élményekkel teli programmal vár mindenkit a MAK...

Ecobest Challenge 2021, Electrified by Vinfast

Az Autobest idén is megrendezte Spanyolországban a nagy villanyautó-tesztjét.

Mutatjuk az Autobest 2022 döntőseit!

Döntött a zsűri, ez a hat modell maradt versenyben...

Háromféle hibrid hajtáslánc elérhető a Suzukinál

Egyre több vásárló érdeklődik a hibrid meghajtású modellek iránt,...

A Vinfast és az Autobest együttműködése

A 2017-ben alapított, 2018-ban pedig az Autobest által is...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás