Hírek

2017. április 29. szombat, 05:28

Bemutatták a Lexus LS sportváltozatát

A Lexus LS luxus szedán kínálata egy látványos sportváltozattal bővült: az új F Sport kivitel 20 hüvelykes könnyűfém keréktárcsákat, valamint elöl 6, és hátul 4 dugattyús féknyergeket kapott.

A Lexus csak nemrégiben mutatta be teljes egészében újratervezett zászlóshajóját, a vadonatúj, 2018-as LS 500 modellt, máris itt az autó F Sport kivitele. A New York-i Nemzetközi Autókiállításon leleplezett LS 500 F Sport hűtőrácsát sportos hatású oldalsó légbeömlők is kiegészítik, ám ez nem csupán dizájn-geg, hanem az autó fokozott hűtési igényét is kielégíti. A sport változatban a márka fejlett futóművezérlő technológiája, az integrált járműdinamikai vezérlőrendszer (VDIM) legújabb változata működik. A Lexus 2004-ben mutatta be először integrált vezérlőrendszerét, amely intelligensen hangolta össze az addig önálló rendszerként funkcionáló ABS, TRC, VSC és EPS működését. 2012-ben a márka a GS modellben vezette be aktív négykerék-kormányzását, a Lexus Dynamic Handling (LHD) rendszert, ami még közvetlenebbül reagál a vezető utasításaira, tovább fokozva az autó biztonságát és menetteljesítményét.

Az új VDIM összehangoltan vezérli a jármű összes alrendszerének – vagyis a fék, a kormány, a hajtáslánc és a futómű – működését, irányítása alatt tartva a hosszanti, oldalirányú és függőleges mozgásokat, és mérsékelve karosszéria perdületét, a dőlését és bólintását. Kanyarodás közben a karosszéria kevésbé dől be, a rugózás pedig egyszerre stabilabb és kényelmesebb.

A Lexus kifejezetten a 2018-as LS 500 modellhez tervezte meg a 3,5 literes V6-os motort, amelynek vadonatúj, kettős turbófeltöltése a vállalat F1-es technológiáján alapul. Az új erőforrás egy V8-as teljesítményét kínálja (415 LE és 600 Nm), és a blokkhoz egy luxus szedánban elsőként alkalmazott 10 fokozatú automata sebességváltó kapcsolódik. Mindössze 4,5 másodperc alatt éri el a 100 kilométer/órás sebességet, amiben az elektronikus vezérlésű megkerülőszelepek is fontos szerepet játszanak.

Az LS 500h F Sport változatban a hibrid rendszer hatásosan kombinálja az Atkinson-ciklusú, 3,5 literes, V6-os szívómotor és a két elektromotor/generátor erejét, valamint a kompakt és könnyű lítium-ion akkumulátor kapacitását. A V6-os motor D-4S közvetlen üzemanyag-befecskendezése, kis tömegű szelepvezérlése és Dual VVT-i technológiája minden fordulatszám-tartományban bőséges forgatónyomatékot biztosít. A rendszer együttes teljesítménye 354 lóerő.

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A Vinfast és az Autobest együttműködése

A 2017-ben alapított, 2018-ban pedig az Autobest által is...

Új IVECO T-WAY, az off-road haszonjármű

Az Iveco kiegészíti Iveco Way nehézgépjármű sorozatát új off-road...

Itthon az új Lexus NX: itt a plug-in hibrid hajtás!

A márka legfontosabb modelljéből - 2014 óta - több...

Szeptembertől érkezik a Kia EV6 Magyarországra

Megtapogathattuk, beleülhettünk a Kia első tisztán elektromos hajtásra tervezett...

A Renault Trucks 2021 évi fejlesztései

Változik a dizájn, megújul a kormányoszlop, az ülések, és...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás