Bemutatók

2017. április 17. hétfő, 09:25

Nagyobb csoport - Bemutató: Kia Rio

Az új Rio nem sokkal nagyobb, de tágasabb elődjénél. Nálunk a családi főautó szerepére is pályázhat.

A Kia globális eladásainak 16 százaléka Rio, de a legújabb, negyedik generációtól még ennél is többet várnak. Nem csak a forma lett visszafogottabb, kicsit mások az arányok is: a tengelytáv (2580 mm) egy centit nyúlt, a hossz (4065 mm) 15 mm-rel több, a magasság (1450 mm) viszont öttel kevesebb, mint volt; az első túlnyúlás hosszabb, a hátsó rövidebb lett. A mai szokásoknak megfelelően nagy arányban (51%-ban, a korábbi 33% helyett) mikroötvözött, számítottan deformálódó acélokból felépített karosszéria méretnövekedése leginkább az utastérben érhető tetten; a vállszélesség és a hátsó lábtér is nőtt, miközben a magasságcsökkenés ellenére a fejtér nem lett kisebb, mert az üléseket kicsivel mélyebbre szerelték. A csomagtér alapból 37 l-rel tágasabb (325 l) mint eddig, hátsó támladöntéssel pedig közel egy köbméteresre bővíthető. Az utastéri műanyagelemek többsége kemény, az ajtókra tenyérnyi textil sem jutott. Az új műszerfal a korábbinál letisztultabb, a légkondi kezelőpaneljén kívül csak az 5,0 vagy 7,0 colos, magasra emelt központi érintőképernyő széleire kerültek menügombok, sok az utastéri rakodóhely, a kesztyűtartó kényelmesen mély. Hátul két átlagos (185 cm-es) felnőtt jól elfér, középen alacsony a padlómerevítő. Az ajtókra jutott zseb, sőt van hátsó USB aljzat is telefonok, tabletek töltésére. Az új padlóval alapjaiban friss, de elvében a korábbival azonos McPherson futómű jár, hátul, a változatlanul csatolt lengőkaros szerkezetben csak a lengéscsillapítók bekötése és a hangolás változott. Az első tárcsafékek minden változatban belső hűtésűek, hátul dobok, vagy kiviteltől függően tömör tárcsák dolgoznak, a tisztán elektromechanikus rásegítésű fogasléces kormánymű áttételét a korábbinál 5 százalékkal közvetlenebbre vették.

A motorsor három, más Kiákból is ismerős, de kicsit felfrissített startstopos benzinesből és egy turbódízelből áll. Az alap 1,25 l-es, szívócső-befecskendezéses, változó vezérlésű négyhengeres szívó benzinmotor 84 LE-s, ezt követi az ugyanilyen technikájú 1,4-es (100 LE). A cee’d-ből is ismerős háromhengeres, közvetlen befecskendezéses és turbós 1,0 l-es T-GDI benzines piacfüggően 100 vagy 120 LE-s lehet, és az 1,4-es, közöscsöves, négyhengeres CRDi dízel is kétféle (77 és 90 LE) kivitelben készül. A 1,25-ös benzineshez és a 100 LE-s T-GDI-hez ötfokozatú, az összes többihez hatsebességes kéziváltó kapcsolódik alapáron; négyfokozatú, bolygóműves automata csak az 1,4-es benzineshez rendelhető. A gyalogosfelismerővel kiegészített automata vészfék a sávelhagyásra figyelmeztető asszisztenssel együtt minden Rióhoz elérhető (itthon az ADA csomagban, 150 000 Ft-ért). A belépő LX szinten hat légzsák, féknyomás tartó, fényszenzor, távirányítós központi zár, osztottan dönthető hátsó támla (60:40), kormányról vezérelhető audio (rádió/CD/MP3/AUX/USB, négy hangszóró) és fedélzeti számítógép jár az új Rióhoz, ami már itthon is megrendelhető. Magyarországra nem jön a 100 LE-s turbós benzines és a 77 LE-s dízel, mindkettőből csak az erősebb (120 és 90 LE-s) változatot forgalmazzák. A legolcsóbb benzinmotoros, az 1,25 l-es LX listaáron 3 449 000, az 1,4-es CRDi dízel LX pedig 4 199 000 forinttól indul.

KZ

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás