Hírek

2017. április 3. hétfő, 08:34

Színezők - Kia Optima Sportswagon, Plug-in Hybrid, és GT

Az új Kia Optima családja alaposan kibővült.

Európában a középkategóriás kombi kötelező gyakorlat, a statisztikák szerint ez a forma teszi ki a méretosztály eladásainak legalább felét. A Kia az előző Optimából csak négyajtóst gyártott, de már az új bemutatásakor tudni lehetett, hogy a konszern-rokon Hyundai i40 mintájára ebből is biztosan lesz Sportswagon. A sorozatgyártású kombi nem annyira látványos, mint a jöttét beharangozó tanulmányautó, de cserébe alapból is 42 l-rel nagyobb a csomagtere a limuzinénál (552 l) és a 40:20:40 arányú támladöntéssel egészen 1686 l-ig bővíthető. A műszaki alapok változatlanok és a hossz (4885 mm), a szélesség (1860 mm) meg a 2805 mm-es tengelytáv is a négyajtósé, csak a magasság több, 5 mm-rel (1465 mm).

A futómű is a szedánból érkezett, elöl McPherson, hátul többkaros, az előző Optímáénál eggyel, több lengőkarral oldalanként. Ma már nem meglepő. hogy a karosszéria 51 százalékban mikroötvözött acélokból áll, és, hogy a hegesztési varratok többségét ragasztással is megerősítik, de az igen, hogy összesen 119 m ilyen egyszerre hegesztett-ragasztott varrat fut a kombiban. A csupa közvetlen befecskendezéses, Euro6-osokból álló motorsor alapjaiban változatlanul jött át a szedánból, van 2,0 l-es változó vezérlésű és változó szelepemelésű (!) szívó benzines (163 LE) és 1,7-es turbódízel (141 LE) de újdonság a kizárólag GT kivitelben (mindkét karosszériaformával) megrendelhető 2,0 l-es, közvetlen befecskendezéses turbós benzinmotor (245 LE). A dízel hatsebességes kéziváltóval, vagy a Kia saját fejlesztésű és gyártású hétsebességes duplakuplungosával rendelhető, a szívó benzines pedig a hatos kézi mellett hatfokozatú, hagyományos bolygóműves automatával. A GT-hez csak az utóbbi hatos automata választató, kéziváltója (egyelőre) nincs.

A GT érdekessége, hogy tavaly év végén egyszer már majdnem bemutatták, de az akkor a BMW M-től frissen átcsábított fejlesztő Albert Biermann megakadályozta, mert elégedetlen volt a futóművel, a fékekkel és a kormányzással is. Az átdolgozott, finomhangolt, 240 km/h végsebességű (kombiként: 232 km/h) GT most Európában is piacra lépett, miközben Amerikában és Koreában már fut egy ideje (az eredeti futómű-hangolással és kicsit gyengébb 2,4-es turbós benzinessel). A sportosságot sem kívül sem belül nem vitték túlzásba, de a mesterséges zajokkal is operáló – eléggé hathengeres orgánumú – motorhang-erősítő rendszer, kicsit túlzás, nem illik az autó karakteréhez. A váltó reakcióit, a gázpedál élességét az alapáras adaptív lengéscsillapítást, és a kormányrásegítés erejét is befolyásoló menetdinamikai kapcsoló állásától függően (Eco, Normal, Sport) egyre ércesebben szól a hangszórókból, de bármikor kikapcsolható. Az elektromechanikus szervokormány villanymotorja közvetlenül a fogaslécet mozgatja, az új Optimák közül csak a 2,0 l-es szívó benzinesben dolgozik a hagyományosabb módon a kormánytengelyre ható változat. A Plug-in Hybrid komoly előrelépés az elődmodell egyszerűbb hibridjéhez képest, bár alapfelépítése változatlan: a hatsebességes bolygóműves automataváltóba épített villanymotor a korábbi 41-ről 68 LE-re izmosodott, a 2,0 l-es szívó benzines pedig közvetlen befecskendezéses lett és 150 helyett 156 LE-s. A kombinált rendszerteljesítmény így 190-ről 205 LE-re nőtt, az akku pedig a szerény 1,4 helyett 9,8 kWh-s, de változatlanul lítium-polimeres szerkezetű, és léghűtéses. Hátul, a csomagtér padlója alatt utazik és az autó nevéből eredően kívülről is tölthető, a tisztán elektromos üzemben megtehető táv 54 km, az ebben az üzemmódban elérhető legnagyobb sebesség 120 km/h. A hajtáslánc az akku energiáinak tartalékolására, a töltöttségi szint fenntartására is képes így akár a teljes tisztán elektromos hatótáv megőrizhető addig, amíg lakott területre, vagy sűrű városi forgalomba érünk. A négyajtós hibrid csomagtartója 307 l-es, és bővíteni sem lehet, az elődben még 381 l-es volt (a tank a korábbi 65 helyett az újban 55 l-es). Már a plug-in hibrid hajtásláncú Sportswagon is menetkész.

Ahogy minden új Kia Optimában úgy a most bemutatott változatokban is alapfelszerelés a hét légzsák (vezetői térdzsákkal), az akár 60 km/óráról is állóra fékezni tudó radaros, gyalogosfelismerős vészfékasszisztens, a kétzónás légkondi, a fedélzeti számítógép, a kormányról vezérelhető hat hangszórós hifi, a tolatókamera, a navigációs rendszer, az elektromos tükörbehajtás, a LED-es menetfény, és a 16 colos alufelni készlet is. Az extralistán sávtartó, holttérfigyelő, adaptív fényszóró, távtartós tempomat és automata parkolórendszer is szerepel.

SZG

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás